علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال‌جاری تعزیرات حکومتی استان اردبیل به بیش از ۱۰ هزار و ۵۳۴ پرونده رسیدگی کرده و احکام آنها نیز صادر شده است. وی تصریح کرد: در این پرونده‌ها متخلفان به پرداخت سه هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند تا از […]

علی رحیمی‌آذر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه سال‌جاری تعزیرات حکومتی استان اردبیل به بیش از ۱۰ هزار و ۵۳۴ پرونده رسیدگی کرده و احکام آنها نیز صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این پرونده‌ها متخلفان به پرداخت سه هزار و ۶۶۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شدند تا از این محل پرداختی به خزانه انجام شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل گفت: از این تعداد پرونده هشت هزار و ۵۱ مورد مربوط به حوزه کالا و خدمات، یک‌هزار و ۳۶۹ پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز و یک‌هزار و ۱۱۴ فقره پرونده نیز مربوط به بخش بهداشت و درمان بوده است.

رحیمی‌آذر اهم پرونده‌های مورد رسیدگی قرار گرفته را یادآور شد و افزود: ۲ هزار و ۹۲ پرونده مربوط به گرانفروشی بوده که متخلفان به ارزش ۲۷۲ میلیارد و ۸۴۶ میلیون ریال پرداخت جریمه محکوم شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: تقلب به تعداد ۵۶۱ فقره به ارزش ۸۶ میلیارد و ۸۱۳ میلیارد ریال، کم‌فروشی به تعداد ۱۵۹ فقره به ارزش ۲۹ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال و عرضه خارج از شبکه به تعداد ۶۱۱ مورد به ارزش ۲۰۱ میلیارد و ۵۳۳ میلیون ریال به ثبت رسیده است.

رحیمی‌آذر اضافه کرد: در ۱۱ ماهه سال‌جاری ۹ هزار و ۵۱۹ مورد بازرسی انجام شده و در این بازرسی‌ها برای یک‌هزار و ۵۷۸ واحد متخلف پرونده تعزیراتی شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه گشت‌های تعزیرات حکومتی استان در حوزه قاچاق کالا و ارز، خدمات، بهداشت و درمان با مشارکت نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی، بهداشت، اتاق اصناف، صنعت، معدن و تجارت و اداره کل استاندارد و جهاد کشاورزی مأموریت خود را انجام می‌دهند، بیان کرد: تعزیرات حکومتی به صورت مستمر در سطح بازار حاضر شده و با هرگونه تخلف در حوزه‌های اقتصادی به ویژه توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج مردم با متخلفان به شدت برخورد قانونی می‌کند.

رحیمی‌آذر در ادامه سخنان خود یادآور شد: سامانه تلفن گویای ۱۳۵ و آدرس اینترنتی ما به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت شکایت و گزارش‌های مردمی است.

وی تصریح کرد: با هدف تشدید بازرسی در حوزه آرد و نان و محصولات لبنی و روغن موتور، با همکاری ارگان‌ها و سازمان‌های مربوطه از زنجیره‌های نانوایی و توزیع‌کنندگان و عمده فروشی‌های روغن موتور استان بازرسی انجام شده که منجر به پلمب برخی از نانوایی‌های متخلف و تشکیل پرونده برای برخی از فروشندگان روغن موتور و شرکت‌های تولیدکننده محصولات لبنی شده است.

رحیمی‌آذر از آغاز طرح نوروزی تعزیرات حکومتی از ۱۵ اسفند خبر داد و گفت: این طرح تا آخر ماه مبارک رمضان ادامه خواهد داشت و در این طرح تمامی مراکز تولیدی، توزیعی و عمده فروشی‌ها مورد رصد و بازرسی گشت‌های مشترک قرار گرفته و با متخلفان برخورد قانونی انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان اردبیل افزود: ۲ هزار و ۳۸۸ پرونده از مجموع ۱۰ هزار پرونده وارد شده به تعزیرات حکومتی در ۱۱ ماهه امسال مربوط به تخلفات صنف نانوایی بوده است.

منبع: مـهر