به گزارش خبرنگار مهر، محمدمنان رئیسی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: گفتمان نو و رویکرد تحولی در این دوره از انتخابات مسئله مردم بوده و ما به یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم توجه کردیم و مسکن امروز مشکل اساسی جامعه است و مردم نیز در این زمینه صداقت دیدند و نیت ما […]

به گزارش خبرنگار مهر، محمدمنان رئیسی عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: گفتمان نو و رویکرد تحولی در این دوره از انتخابات مسئله مردم بوده و ما به یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم توجه کردیم و مسکن امروز مشکل اساسی جامعه است و مردم نیز در این زمینه صداقت دیدند و نیت ما و تلاش‌های خالصانه دوستان دست به دست هم داد تا این اتفاق رخ دهد.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تصور اشتباهی شکل گرفته که شهرسازی فشرده و عمودی نسبت به افقی به صرفه تر است که این رویکرد نادرست بوده چرا که هزینه‌های پنهان شهرسازی افقی دیده نمی‌شود و با این تفاسیر باید گفت شهرسازی انبوه به صرفه نیست.

این استاد دانشگاه گفت: افرادی هستند که اگر افقی سازی رویکرد اصلی عرصه ساخت و ساز باشد در این صورت متضرر می‌شوند و در صورت باز شدن کمربند شهری و دادن زمین به مردم این امر موجب اعتراض این افراد می‌شود.

مردمی سازی مسکن تنها راه حل تحقق وعده ۴ میلیون مسکن دولت است

وی افزود: تنها راه تحقق وعده ۴ میلیون مسکن در دولت سیزدهم، مردمی سازی بوده که از این امر غفلت شده است.

رئیسی ادامه داد: نیت من این است که رشد قیمت زمین که طی سی سال اخیر از همه چیز بیشتر شده متوقف شود و معنا ندارد؛ کشوری که این همه زمین دارد قیمت زمین از همه چیز گران‌تر باشد.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من در دوره انتخابات هیچ وعده‌ای نداده ام و تلاش می‌کنم در حدی که می‌توانم ریل گذاری ها به خصوص در زمینه مسکن را تغییر دهم و این امر نیازمند کمک رسانه‌ها و مردم است.

وی تاکید کرد: در حوزه مسکن اصل بر توسعه افقی است؛ مگر اینکه امکان جغرافیایی در شهری نداشته باشیم و نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه کشور پیچید.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: در برخی از مناطق کشور همانند شمال که مزارع کشاورزی است نمی‌توان رویکرد افقی سازی را دنبال کرد اما در قم این شرایط وجود دارد.

مجلس جدید از مجلس فعلی رویکرد تحولی تر و انقلابی‌تری خواهد داشت

رئیسی با بیان اینکه مجلس جدید از مجلس فعلی رویکرد تحولی تر و انقلابی‌تری خواهد داشت افزود: امیدوارم در این مجلس که افراد صاحب نظری در آن حضور دارند؛ بتوانیم موضوعات مختلف را با نگاه علمی جلو ببریم.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در خصوص فعالیت خود در شهرداری تهران نیز گفت: زاکانی مرد شریف و قابل احترامی است و رفتن ایشان به شهرداری را کار اشتباهی می دانم؛ چرا که اداره شهرداری از وزارتخانه‌ها هم سخت‌تر است و رفتن ایشان به شهرداری تهران، تصمیم درستی نبود.

وی با بیان اینکه از شهرداری تهران استعفا ندادم افزود: به خاطر انتقادات در حوزه تراکم فروشی و شهر فروشی تداوم همکاری با شهرداری تهران فراهم نبود و دو طرف به این نتیجه رسیدیم که زمینه ادامه همکاری فراهم نیست و زمانی که از مرکز مطالعات شهرسازی شهرداری تهران بیرون آمدم چند جا پیشنهاد مسؤولیت داشتم که آنان را نپذیرفتم.

در مجموع نمره خوبی به شهردار قم نمی‌دهم

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی در ادامه در خصوص عملکرد شهردار قم با بیان اینکه نحوه اداره شهر پیشرفت محور نبوده بلکه توسعه محور است عنوان کرد: ارزیابی من از مدیریت شهری قم مثبت نیست و معدود شهرداری دیدم که نگاهش پیشرفت محور باشد تا توسعه محور و در این حوزه خط کش‌ها باید تغییر کند و باید دید چقدر به مردم آرامش داده ایم که در این شرایط در مجموع نمره خوبی به شهردار قم نمی‌دهم.

رئیسی افزود: معتقدم تا وقتی درآمد شهر مبتنی بر عوارض ساختمانی باشد این نگاه درستی برای اداره نیست و در این دوره‌ها همه دولت‌ها تراکم فروشی کردند.

پروژه مونوریل نماد ناکارآمدی مدیران

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مونوریل در نگاه اول مقرون به صرفه نیست افزود: یکی از هزینه‌های پنهان مونوریل آن است که سرمایه اجتماعی را در خاستگاه انقلاب اسلامی ذوب می‌کند و این پروژه نماد ناکارآمدی مدیران نظام جمهوری اسلامی شده است.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جمع کردن مونوریل شدنی نیست و رهاشدن آن نیز نشان می‌دهد که سرمایه اجتماعی مردم در حال نابودی است و دولت باید این پروژه را به صورت ملی ببیند و در کمیسیون عمران تلاش می‌کنیم تا تصمیم خوبی برای این پروژه گرفته شود.

رئیسی ادامه داد: محور توسعه قم به سمت جنوب است و این پروژه می‌تواند شمال را به جنوب قم متصل کند که در این صورت توجیه پذیر خواهد بود.

وی بیان کرد: سیستم حمل و نقل عمومی در تمامی دنیا به صورت ترکیبی است و در قم نیز که شاهد جمعیت و تراکم بالا هستیم باید از شیوه‌های مختلف حمل و نقل استفاده کرد.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: در موضوعاتی مانند عفاف و حجاب مواضع آشکاری دارم و این حکم خدا و قانون کشور است اما باید به صورت هوشمند این موضوع را دنبال کرد.

به دنبال ایجاد شبکه نخبگانی هستیم

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: برخورد ما با مسائل فرهنگی و اجتماعی عمدتاً نگاه به معلول است و علل را کمتر دیده ایم و نگاه من به آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از جمله فضای مجازی، نگاه علت محور است.

رئیسی گفت: به دنبال ایجاد شبکه نخبگانی هستیم تا از ظرفیت نخبگان در رشته‌های مختلف در امر قانون گذاری در مجلس شورای اسلامی استفاده شود.

وی بیان کرد: سبک زندگی اقتضائاتی دارد و امروز فضای مجازی امر لازمی برای جامعه است و رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه ای به آن دارند و معتقدم حاکمیت فرهنگی کشور باید در عرصه محتوا غالب شود و گفتمان غالب باید در خدمت آرمان‌های انقلاب اسلامی باشد و با فیلترینگ با این شرایط مخالف هستم.

منتخب مردم قم در انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در غزل و نصب مدیران رویکرد ما عدم دخالت است اما با توجه به اینکه جمع زیادی از نخبگان در استان حضور دارند مشکلی ندارد که افراد کارآمد را معرفی کنیم.

این استاد دانشگاه در ادامه ابراز کرد: به طرح شفافیت رأی می‌دهم و تلاش می‌کنم که در قم ساکن بمانم.

رئیسی همچنین عنوان کرد: امروز رقابت‌های انتخاباتی به پایان رسیده است و من نماینده نه تنها کسانی که به من رأی داده و یا نداده اند هستم بلکه نماینده افرادی هستم که حتی در انتخابات شرکت نکردند و در این راستا تلاش می‌شود از تمامی ظرفیت‌ها برای پیشبرد اهداف و برنامه‌ها استفاده شود.

منبع: مـهر