به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، رضا بهراملو در همایش روز درخت کاری با اعلام اینکه کشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال اقدام بزرگی در حوزه ذخیره‌سازی آب است گفت: سهم استان همدان، کاشت ۱۲ میلیون اصله درخت در طی چهار سال است. وی با اشاره به اینکه ‌کاشت درخت […]

- در چهار سال آینده ۱۲ میلیون اصله درخت در همدان کاشته می شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زیرنویس استان همدان، رضا بهراملو در همایش روز درخت کاری با اعلام اینکه کشت یک میلیارد درخت در کشور طی چهار سال اقدام بزرگی در حوزه ذخیره‌سازی آب است گفت: سهم استان همدان، کاشت ۱۲ میلیون اصله درخت در طی چهار سال است.

وی با اشاره به اینکه ‌کاشت درخت نقش موثری در ذخیره‌سازی آب در خاک دارد افزود: نهضت مردمی کاشت درخت از اقدامات موثر حفظ خاک به شمار می‌رود.

بهراملو، با یادآوری اینکه امنیت غذایی با حفظ دو رکن اساسی تولید یعنی آب و خاک محقق می‌شود و تولید در عرصه‌های زراعی و منابع طبیعی انجام می‌پذیرد، اضافه کرد: با توجه به تدوین نقشه راه کشاورزی میزان تولیدات کشاورزی‌ استان در افق ۱۴۰۴ به ۵.۵ تا ۶ میلیون تن خواهد رسید!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه ۲۹ درصد از خاک‌های کشور حاصلخیز است، ادامه داد: تنها ۶ درصد از اراضی کشور، خاک حاصلخیز کلاس یک و ۲۳ درصد خاک حاصلخیز کلاس ۲ است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه در راستای ارتقای بهره‌وری اقدامات مطلوبی صورت گرفته است، اظهار داشت: طرح هر روستا یک دامداری یکی از راهکارهای تقویت روستاهای تولیدمحور است و هدف این طرح ایجاد روستاهای مولد خواهد بود.

بهراملو در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در حوزه جوجه‌ ریزی نیز با هم‌افزایی و تعامل سازنده نسبت به سال پیش میزان قابل توجهی رشد داشتیم به طوری که در تولید مرغ به خودکفایی رسیدیم، گفت: امیدواریم در حوزه گوشت قرمز نیز به خودکفایی برسیم.

۴۶

منبع: خبـرآنلاین