به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین […]

به گزارش خبرنگار مهر، هشدار سطح زرد رنگ زمانی صادر می‌شود که رخداد پدیده‌ای جوی ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی ایجاد کند. هشدار زرد رنگ برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد، داشته باشند؛ همچنین از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی بیندیشند.

برهمین اساس اداره کل هواشناسی استان اصفهان با صدور هشدار زرد اعلام کرد که بر اثر گذر امواج ناپایدار از لایه‌های میانی جو از فردا پنجشنبه تا روز جمعه (۱۷ تا ۱۸ اسفند) وزش باد به نسبت شدید و توفان لحظه‌ای در همه مناطق استان به ویژه سمیرم، دهاقان، کوهپایه، گلپایگان، کبوتر آباد، شهرضا، خوانسار، فریدونشهر، فرودگاه اصفهان و شهر اصفهان پیش بینی می‌شود.

بنا بر اعلام اداره کل هواشناسی استان اصفهان این شرایط در نواحی مستعد با خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش شعاع دید، احتمال اختلال در رفت و آمدهای شهری، احتمال شکستن درختان فرسوده، سقوط تابلوهای تبلیغاتی، سازه‌های موقت و بنرها و احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل همراه خواهد بود.
اداره کل هواشناسی استان اصفهان به شهروندان توصیه کرده است که در فعالیت‌های کوهنوردی و کویر نوردی، تردد جاده‌ای به ویژه در مکان‌های مستعد گرد و خاک و گردنه‌های برف‌گیر طی آخر هفته احتیاط کنند.

اداره کل هواشناسی استان اصفهان همچنین بر لزوم حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، احتیاط در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی تاکید کرده است.

منبع: مـهر