در آستانه دربی؛ مشکلات تکراری/ استقلال همچنان بابت این موضوع ضرر می‌دهد
در آستانه دربی؛ مشکلات تکراری/ استقلال همچنان بابت این موضوع ضرر می‌دهد

عملکرد ضعیف مهاجمان تیم استقلال در دیدار حساس جام حذفی و حذف این تیم مقابل یکی از رقبای لیگ برتری بار دیگر مشکلات موجود در خط حمله استقلال را فریاد کرد.

در طول روزها و هفته‌های گذشته در این باره بارها نوشتیم که خط حمله استقلال اهم از بازیکنان داخلی و خارجی هیچ یک آنطور که باید و شاید قابلیت گل زنی ندارند.

مروری بر صحبت‌های کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی در رابطه با ضعف گلزنی در خط حمله استقلال و عدم دقت در زدن ضربات نهایی به سمت چهارچوب دروازه رقبا این وضعیت بد را برای استقلال رقم زده که این تیم نتوانسته آنطور که باید و شاید در روزهای حساس از هزینه بالایی که برای خرید مهاجم انجام داده نهایت بهره و استفاده را ببرد.

حضور یک مهاجم آرژانتینی و یک مهاجم ازبکستانی در کنار نفراتی همچون مهرداد محمدی که با میلیاردها تومان پول جذب استقلال شده هنوز نتوانسته حتی به اندازه ۵۰ درصد از جای خالی مهاجمان فصل قبل استقلال یعنی محمد محبی و مهدی قائدی را برای استقلالی‌ها پر کند.

از طرفی آرمان رمضانی، پیمان بابایی، میرزایی و دیگر بازیکنانی که در پست تهاجمی استقلال حضور دارند هم نتوانسته‌اند آنطور که باید و شاید حتی در دیدارهای نسبتاً آسان به شکلی خودشان را به کادر فنی تحمیل کنند که در چنین روزهایی مثل بازی جام حذفی به میدان بیایند و کار را برای استقلال در بیاورند.

نبودن یک مهاجم شش دانگ بین مدافعان سختکوش تیم مس رفسنجان این شرایط پیش بینی نشده را برای استقلالی‌ها رقم زد که در اولین مسابقه جام حذفی از گردونه رقابت‌ها حذف شوند.

کمتر به یاد داریم تیم استقلال به عنوان پرافتخارترین تیم در ادوار رقابت‌های جام حذفی در اولین دیدار این رقابت‌ها از مسابقات بیرون رفته و با جام خداحافظی کرده باشد. اما این بار به واسطه نبود مهاجم کارآمد این تیم مجبور شد خیلی سریع با این رقابت‌ها خداحافظی کند.

بی شک ادامه این روند در بازی‌های حساس باقیمانده استقلال تا پایان نیم فصل دوم لیگ برتر برای رسیدن به عنوان قهرمانی می‌تواند مشکلات عدیده دیگری را پیش روی آبی‌پوشان و سرمربی این تیم یعنی جواد نکونام قرار بدهد.

استقلال این جمعه باید با استقلال خوزستان دیدار کند و به فاصله چند روز دوباره در یک دیدار حساس و ۶ امتیازی روبروی پرسپولیس بایستد. چنین شرایطی برای استقلال قطعاً می‌تواند مشکل ساز شود.

منبع: خبـر ورزشی