به گزارش زیرنویس، به گزارش زیرنویس، هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به شرایط دشوار نظامیان ارتش در مصاف با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه اذعان کرد که تلفات سختی ارتش در غزه متحمل شده است. شبکه خبری الجزیره گزارش داد که هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی […]

به گزارش زیرنویس، به گزارش زیرنویس، هرتسی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی با اشاره به شرایط دشوار نظامیان ارتش در مصاف با گروه‌های مقاومت فلسطینی در غزه اذعان کرد که تلفات سختی ارتش در غزه متحمل شده است.

شبکه خبری الجزیره گزارش داد که هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی اقرار کرد که بهای سنگینی را در این جنگ داده‌ایم و فرماندهان و نظامیان زیادی را از دست دادیم.

از سوی دیگر، در ادامه تلفات بالای ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات زمینی در غزه، رادیو اشغالگران اعلام کرد که در جریان درگیری‌های امروز در باریکه، یک نظامی کشته و ۱۳ تن دیگر زخمی شده‌اند که ۳ نظامی اسرائیلی در وضعیت وخیم هستند.

در خبری مرتبط، اسحاق بریک، ژنرال ارشد و ذخیره ارتش رژیم اشغالگر طی مصاحبه رادیویی پیشتر اذعان کرد: ارتش اسرائیل بدون عملیات از پیش برنامه‌ریزی‌شده، وارد (باریکه غزه) شد و این یک وضعیت پوچ و سردرگمی ایجاد کرد به نحوی که هر یگان (ارتش) خودش تصمیم می‌گیرد که چگونه وارد خانه‌های مظنونان شود.

ژنرال بریک این مساله را آبروریزی و رسوایی بی‌سابقه در جنگ‌های اسرائیل و سهل‌انگاری کامل در انضباط عملیاتی دانست و تأکید کرد که در هر جنگی که رخ می‌دهد، فرماندهان گروهان‌ها تصمیم‌های آنی، فردی و هماهنگ‌نشده اتخاذ می‌کنند و از نیروهای زیردستشان فاصله می‌گیرند که باعث می‌شود هر کسی هر کاری که می‌خواهد انجام بدهد.

او در ادامه این وضعیت را لکه ننگی برای ارتش اشغالگر توصیف و تأکید کرده است که این وضعیت ما را به پیروزی در جنگ نمی‌رساند.

پیشتر ارتش رژیم صهیونیستی ادعا کرده بود که شمار نیروهای نظامی به هلاکت رسیده خود در نبردهای نوار غزه از آغاز حمله زمینی به غزه ۲۴۰ نفر است که با تلفات روزانه این رژیم در غزه و سانسور شدید در رسانه‌های عبری شمار کشته‌های آنان بیش از آمار رسمی این رژیم است.

منبع: مـهر