محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز و فردا احتمال بارش پراکنده باران در شمال غرب و ارتفاعات استان انتظار می‌رود. از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده ضمن گسترش فعالیت سامانه بارشی بسیاری از نقاط استان تحت تأثیر این سامانه خواهد بود. کارشناس هواشناسی […]

محمد غیوری خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طبق بررسی آخرین اطلاعات هواشناسی، طی امروز و فردا احتمال بارش پراکنده باران در شمال غرب و ارتفاعات استان انتظار می‌رود. از روز جمعه تا دوشنبه هفته آینده ضمن گسترش فعالیت سامانه بارشی بسیاری از نقاط استان تحت تأثیر این سامانه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: به طوری که در پاره‌ای از نقاط به ویژه در نواحی مستعد جنوبی و مرکزی احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها، تشکیل مه و کاهش دید و در نواحی کوهستانی و سردسیر لغزندگی محورها پیش بینی می‌شود.

وی افزود: همچنین ضمن افزایش شدت وزش باد از روز پنجشنبه در برخی نقاط وزش باد شدید توأم با گردوخاک و با احتمال بروز خسارت انتظار می‌رود.

غیوری خواه گفت: ضمن اینکه روند افزایش دمای هوا تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را طی فردا پنجشنبه نیمه ابری تا ابری همراه با مه صبحگاهی در بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید از اوایل شب غبارآلود پیش بینی کرد.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته خوشاب با کمینه دمای ۳- درجه سلسیوس سردترین و صالح آباد با بیشینه دمای ۱۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای مشهد مقدس بین ۳ و ۸ درجه سلسیوس در نوسان بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از ایستگاه هواشناسی رشتخوار با سرعت ۴۷ کیلومتر بر ساعت و بیشترین بارش از تربت حیدریه به میزان ۶.۹ میلیمتر گزارش شده است.

منبع: مـهر