به گزارش خبرنگار زیرنویس از لرستان؛ کیارش بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۳۶ مزرعه پرورش ماهی در استان داریم که ظرفیت آنها بیش از ۲۵۰ میلیون است، اظهار داشت: در این صورت نیاز استان تامین می شود و می توانیم نیاز استان های همجوار را نیز تامین کنیم. وی با […]

به گزارش خبرنگار زیرنویس از لرستان؛ کیارش بیرانوند در نشست خبری با اصحاب رسانه، با بیان اینکه ۳۶ مزرعه پرورش ماهی در استان داریم که ظرفیت آنها بیش از ۲۵۰ میلیون است، اظهار داشت: در این صورت نیاز استان تامین می شود و می توانیم نیاز استان های همجوار را نیز تامین کنیم.

وی با تاکید بر اینکه لرستان در زمینه اصلاح نژاد پیشرفت بسیار خوبی داشته است، گفت: در این زمینه به تولید ۶۰ میلیون قطعه رسیده ایم.

مدیرکل شیلات لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به تولید خاویار در لرستان گفت: تولید خاویار را در استان جانمایی کرده ایم.

بیرانوند بیان اینکه هم اکنون شش مزرعه تولید خاویار در استان داریم، گفت: در این زمینه در نقاط مختلف استان مجوز صادر کرده ایم، بنابراین میانگین تولید خاویار در «کامدان» در سطح بین المللی بی بدیل و راکد بوده است.

وی بیان کرد: تولید خاویار چرخه شش تا هفت ساله دارد اما سودآور است، هر کیلوگرم گوشت ماهیان خاویاری اکنون بین ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تومان قیمت دارد.

مدیرکل شیلات لرستان گفت: همچنین هر کیلو خاویار تولیدی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان قیمت دارد.

بیرانوند در پایان افزود: پنج مجتمع بزرگ ماهیان خاویاری را در دستور کار قرار داده ایم، این مجتمع ها با حمایت استاندار تامین اعتبار شده است، در صورت بهره برداری از این مجتمع ها حداقل پنج هزار تن به گوشت ماهیان خاویاری اضافه می شود. 

مهدی زکی‌پور/ لرستان

 

منبع خبر: رکنـا