به گزارش زیرنویس، سرهنگ کیومرث کشوری رئیس پلیس شهرستان آبادان روز پنجشنبه پیرامون جزئیات خبر گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس  قرار گرفت. وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد، متهم با خرید کالا از شهروندان و […]

به گزارش زیرنویس، سرهنگ کیومرث کشوری رئیس پلیس شهرستان آبادان روز پنجشنبه پیرامون جزئیات خبر گفت: در پی ارجاع پرونده قضائی با موضوع کلاهبرداری اینترنتی از تعدادی از شهروندان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس  قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد، متهم با خرید کالا از شهروندان و ارائه رسید پرداخت وجه با استفاده از نرم افزارهای رسیدساز جعلی از برخی از شهروندان در شهرستان آبادان  بالغ بر ۸میلیارد ریال کلاهبرداری کرد.

رئیس پلیس شهرستان آبادان گفت: با توجه به اهمیت موضوع و در راستای پیشگیری از وقوع جرایم مشابه، موضوع جهت شناسایی و دستگیری متهمان بصورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت که در نهایت ماموران کلانتری۱۸ذوالفقاری با اقدامات صورت گرفته موفق شدند متهم  شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ کشوری افزود: این متهم که ساکن این شهرستان بوده در تحقیقات بعمل آمده به ۱۰ فقره کلاهبرداری به این روش اعتراف و پس از تکمیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

رئیس پلیس شهرستان آبادان به شهروندان توصیه کرد که باید توجه داشته باشند که در معاملات و داد و ستدها صرفاً به رسید ارائه شده توسط خریدار اعتماد نکرده و با فعال سازی سامانه پیامکی حساب بانکی خود و بررسی حساب بانکی از واریز وجه اطمینان حاصل کنند.

علی رنجکش

منبع خبر: رکنـا