زیرنویس، گروه استان‌ها: صبح جمعه هشتمین سفر حجت الاسلام رییسی به استان خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون انجام شد. و قرار است رییس جمهور در این سفر علاوه بر افتتاح رسمی چندین پروژه و طرح‌های اقتصادی و عمرانی، با مردم برخی شهرهای استان نیز دیدار کند. وزرای نفت، جهاد، نیرو و صمت رییس […]

زیرنویس، گروه استان‌ها: صبح جمعه هشتمین سفر حجت الاسلام رییسی به استان خوزستان از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون انجام شد. و قرار است رییس جمهور در این سفر علاوه بر افتتاح رسمی چندین پروژه و طرح‌های اقتصادی و عمرانی، با مردم برخی شهرهای استان نیز دیدار کند.

وزرای نفت، جهاد، نیرو و صمت رییس جمهور را در سفر به استان خوزستان همراهی می‌کنند.

بهره‌برداری از میادین نفتی سپهر و جفیر، بهره‌برداری از کارخانه فولاد زمزم ۳ و طرح‌های فولادی بخش خصوصی از جمله فولاد آتیه در اهواز، افتتاح طرح میان مدت غدیر به منظور آبرسانی به ۲۶ شهر و ۱۰۰۰ روستای استان خوزستان، افتتاح تصفیه خانه شهرهای شوشتر، اندیمشک، مسجدسلیمان و دارخوین، بهره‌برداری از طرح میان‌مدت آبرسانی به شهرهای دزفول، لالی، شوشتر و اندیمشک برنامه‌های سفر رئیس جمهور به استان خوزستان است.

همچنین قرار است در این سفر، عملیات اجرایی طرح آب فدک به منظور آبرسانی به شمال شرق خوزستان و شهرهای ایذه، باغملک، قلعه تل، میداوود، صیدون، رامهرمز و هفتکل و ۶۹۰ روستا آغاز و از طرح آبرسانی و پایدارسازی آب پایانه‌های شلمچه و چذابه و بیش از ۱۷۰۰ روستا نیز بهره‌برداری شود.


اخبار رییس جمهور و ورزا را در زیر بخوانید.


۱۱:۴۰ بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مزارع دزفول

- هشتمین سفر رییسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی |

محمدعلی نیکبخت در ادامه سفر خود به استان خوزستان از مزارع کشت ذرت دانه‌ای، چغندر قند پاییزه، گندم و کلزای کشت و صنعت شهید رجایی شهرستان دزفول بازدید کرد.

وی در این سفر با کشاورزان گفت‌وگو و مشکلات کشاورزی دزفول را بررسی کرد.


۱۱:۰۱ تجمع مردم ایذه در استقبال از رییس جمهور

در آستانه حضور رییس جمهور در شهرستان ایذه، مردم این شهرستان در محل سخنرانی حجت الاسلام رییسی تجمع پرشور و با شکوهی کرده اند.


۱۰:۳۰ اولین پروژه آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند در شوشتر افتتاح شد

- هشتمین سفر رییسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی |

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در سفر خود به استان خوزستان به شهرستان شوشتر سفر کرد.

و بر این اساس اولین پروژه «آبیاری نوین زیرسطحی هوشمند»، با حضور رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی در مجتمع کشت و صنعت کارون واقع در شوشتر به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در فاز اول در سطح یک هزار و ۴۰۰ هکتار و در فاز دوم در سطح سه هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا خواهد شد.


۱۰:۱۸ وزیر جهاد کشاورزی: ۸۵ درصد درختان اکالیپتوس در خوزستان کاشته می شوند

- هشتمین سفر رییسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی |

محمدعلی نیکبخت در آئین افتتاح کارخانه پاک چوب شهرستان شوش اظهار کرد: بر اساس برنامه هفتم توسعه کشور، مقرر شده است که ۴۵۰ هزار هکتار از زمین‌های کشور به زراعت چوب اختصاص یابد. در این طرح کشت درخت اکالیپتوس برای مناطق گرمسیر و کشت درخت صنوبر برای مناطق سردسیر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: در صورت اجرای این طرح در کشور، ما سالانه ۹۰ هزار هکتار زراعت چوب خواهیم داشت که ۷۵ درصد آن به کشت درخت اکالیپتوس اختصاص خواهد یافت. ۸۵ درصد کل درختان اکالیپتوس در استان خوزستان کاشته خواهد شد که امیدواریم این امر باعث اشتغال، تولید و توسعه فناوری مربوطه در کشور شود.


۱۰:۱۵ بازدید رییس جمهور از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی خوزستان

صبح جمعه رییس جمهور در هشتمین سفر خود به خوزستان از طرح توسعه آبیاری زیرسطحی در کشت و صنعت‌های خوزستان بازدید کرد.

این طرح در حوزه بهره وری مصرف آب کشاورزی از اهمیت بالایی برخوردار است که با توسعه آن علاوه بر حفظ منابع آبی، شاهد عملکرد تولید محصول در استان خواهیم بود.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با اجرای سامانه آبیاری زیرسطحی از شرکت‌های پیشرو در مدیریت مصرف آب کشاورزی در سطح کشور است.

در سال گذشته، برنامه هوشمندسازی سامانه‌های نوین آبیاری با مشارکت ۱۱ استان اجرایی شده و در سال جاری نیز این طرح در استان خوزستان به همراه ۱۰ استان دیگر در حال اجراست.

یکی از رویکردهای اصلی در بحث سامانه‌های نوین آبیاری ارتقای کمی و کیفی آبیاری اراضی کشاورزی است که برنامه‌های مختلفی به همین منظور در سال‌های اخیر اجرایی شده است.

سهم خوزستان در این طرح ملی ۱۵۰ هکتار است که در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب و ارتقای راندمان آبیاری، کشت و صنعت نیشکری از ۲ سال پیش، اقداماتی را انجام داده‌اند، به همین دلیل، پایلوت‌های هوشمندسازی سامانه‌های آبیاری در این واحدها اجرایی می‌شود.

صرفه جویی در مصرف آب، افزایش راندمان آبیاری و بررسی عملکرد محصول و در نهایت افزایش بهره‌وری از اهداف این طرح است که کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی به دلیل اینکه اولین واحد نیشکری است که سامانه آبیاری قطره‌ای زیرسطحی در آن اجرایی شده، به‌عنوان یکی از واحدهای نیشکری برای اجرای پایلوت آبیاری هوشمند در سطح ۵۰ هکتار در نظر گرفته شده است.


۱۰:۰۸ باید به سمت توسعه خطوط تولید و صنعت حرکت کنیم

عباس علی آبادی در آئین افتتاح کارخانه پاک چوب شهرستان شوش اظهار کرد: کارخانه تولید ام دی اف پاک چوب شوش آمیزه‌ای از صنعت و کشاورزی است که اقدام بسیار بزرگی در صنعت چوب کشور به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر توسعه زنجیره ارزش صنایع و واحدهای تولیدی ادامه داد: باید با تقویت بخش خصوصی به سمت توسعه خطوط تولید و صنعت حرکت کنیم.

علی آبادی گفت: توجه به زنجیره آخر تولید و تولید کالا با افزایش زنجیره ارزش از دیگر اولویت‌های بخش تولید است؛ بنابراین تولید در کشور باید بدون کمترین دخالت دولت و با پشتوانه بخش خصوصی توسعه و تقویت شود.


۱۰:۰۳ تصاویری از افتتاح شرکت پاک چوب خوزستان

در مراسمی با حضور رییس جمهور کشورمان کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش به بهره برداری رسید.


۹:۵۰ تاکید رییس جمهور برای افزایش ۱۰برابری شرکت های پاک چوب

حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی در این بازدید از خطو تولید شرکت صنعتی پاک چوب و افتتاح آن با قدردانی از کارگران، مدیران و کارشناسان مجموعه پاک چوب برای رسیدن به این نقطه و افزایش اشتغالزایی در این کارخانه گفت: تمام هدف دولت تقویت بخش خصوصی و افزایش اشتغالزایی است.

وی با اشاره به اشتغال مستقیم بیش از هزار نفر و اشتغال غیرمستقیم بیش از هشت هزار نفر در کارخانه پاک چوب افزود: هدفگذاری این مجموعه باید بر اساس افزایش ۱۰ برابری تولید و نیروی انسانی در منطقه باشد.

رییس جمهور همچنین بر افزایش خطوط و تکمیل زنجیره تولید در این کارخانه با در نظر گرفتن تولید محصول نهایی با کیفیت و تولید دانش بنیان تاکید کرد و گفت: باید تلاش مضاعف شود تا در این منطقه بیکار نداشته باشیم و محصول با کیفیت قابل رقابت با کشورهای دیگر تولید شود.

رییسی همچنین بر ضرورت تولید محصولات ام دی اف با کمیت و کیفیت بالاتر در این مجموعه تاکید کرد.

رییس جمهور که به همراه وزیران صمت و جهادکشاورزی در این کارخانه حاضر شده بود با اشاره به اشتغال مستقیم یک هزار نفر در این شرکت، کمک به افزایش خطوط تولید، افزایش اشتغال زایی شرکت برای ۱۰ هزار فرصت شغلی و همچنین تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با ام دی اف در این کارخانه را بسیار مهم توصیف کرد و دستورات ویژه ای را برای تحقق این مهم خطاب به وزرای صمت و جهاد کشاورزی صادر کرد.


۹:۳۱ بنای دولت تقویت بخش خصوصی است

هشتمین سفر رییسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی

حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح جمعه در آئین افتتاح کارخانه پاک چوب شهرستان شوش اظهار کرد: بنای دولت این است که کار در بخش خصوصی دنبال شود و تمام تلاش دولت این است که بخش خصوصی را تقویت کند تا این بخش کار را در دست بگیرد.

وی افزود: در این مجموعه بیش از یک هزار نفر به صورت مستقیم و هشت هزار نفر به صورت غیرمستقیم مشغول کار هستند.

رئیسی عنوان کرد: هدفگذاری شده که نیروی انسانی این کارخانه به ۱۰ هزار نفر برسد.

رئیس جمهور بیان کرد: ان شاء الله با توکل به خداوند متعال، حمایت دولت و همت صنعتگران به نقطه‌ای برسیم که در منطقه خوزستان بیکار نداشته باشیم و کیفیت تولید این منطقه زبانزد و قابل رقابت با کشورهای منطقه باشد.


۸:۵۸ کشت و صنعت تخته پاک چوب خوزستان افتتاح شد

هشتمین سفر رییسی به خوزستان/ افتتاح طرح‎های نفتی و عمرانی

در مراسمی با حضور رئیس جمهور کشورمان کارخانه پاک چوب در شهرستان شوش به بهره برداری رسید. این شرکت با ایجاد جنگل درختان (اکالیپتوس) به مساحت ۵۵۰ هکتار در شهرستان شوش و ایجاد کارخانه «ام‌دی‌اف» خام و محصولات مرتبط برای ایجاد زنجیره کامل تأمین تولید از کاشت بذر تا نهال و کاشت درخت و پس از آن تولید ام‌دی‌اف خام و روکش توانسته گام مهمی برای تأمین بخشی از مواد اولیه مورد نیاز تولید ام‌دی‌اف بردارد و وابستگی به واردات را کم کند.

مجموعه کشت و صنعت پاک چوب با هدف تکمیل زنجیره تأمین، کاهش واردات و جلوگیری از خروج ارز از کشور اقدام به اجرای ۱۲ میلیون متر مکعب عملیات خاکبرداری و کاشت ۱۰۲ میلیون اصله نهال اکالیپتوس کرده است که این امر علاوه بر توسعه فضای سبز و بهبود شرایط زیست محیطی زیر ساخت لازم برای تأمین مواد اولیه بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین خط تولید ام‌دی‌اف منطقه با ظرفیت سالانه ۴۰۰ هزار متر مکعب را نیز ایجاد کرده است.

این مجموعه در راستای مسئولیت اجتماعی خود اقدام به آموزش و ترویج کاشت نهال اکالیپتوس و توزیع گسترده آن در میان کشاورزان منطقه و کل کشور به صورت قرارداد خرید تضمینی محصول کرده است. در زراعت چوب اکالیپتوس علاوه بر استفاده از چوب، برگ آن نیز برای مصارف صنایع دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.


۸:۱۰ رئیس جمهور وارد خوزستان شد

حجت اسلام سید ابراهیم رئیسی برای هشتمین بار دقایقی پیش به همراه جمعی از اعضای دولت سیزدهم وارد استان خوزستان شدند.

سید ابراهیم رئیسی امروز از طریق فرودگاه دزفول، برای هشتمین بار وارد خوزستان شد.


گزارش تکمیل می‌شود…

منبع: مـهر