پس از اینکه واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی تا حد بسیار زیادی مسجل شد، حالا به نظر می‌رسد استقلال هم در آستانه واگذاری قرار گرفته و احتمالاً از زیر چتر مدیریتی وزارت ورزش خارج می‌شود. البته به محض اینکه کارهای واگذاری و ثبت پرسپولیس انجام شود، داستان مالکیت مشترک خاتمه پیدا خواهد کرد و […]

- این وزارتخانه استقلال را تحویل نمی‌گیرد!/ یک هلدینگ مشتری جدید استقلال شد

پس از اینکه واگذاری پرسپولیس به سازمان تامین اجتماعی تا حد بسیار زیادی مسجل شد، حالا به نظر می‌رسد استقلال هم در آستانه واگذاری قرار گرفته و احتمالاً از زیر چتر مدیریتی وزارت ورزش خارج می‌شود. البته به محض اینکه کارهای واگذاری و ثبت پرسپولیس انجام شود، داستان مالکیت مشترک خاتمه پیدا خواهد کرد و این دو باشگاه خطره حذف شدن از لیگ قهرمانان آسیا را تمام شده تلقی می‌کنند.

واگذاری پرسپولیس، نفس راحت استقلال

طبق قوانین صریح کنفدراسیون فوتبال آسیا، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند مالکیت مشترک داشته باشند و به همین دلیل باید حتماً حداقل یکی از آنها با وزارت ورزش خداحافظی کند. البته کیومرث هاشمی چند روز قبل با صراحت گفت وزارتخانه مطبوعش هیچ تمایلی برای تیمداری ندارد و می‌خواهد استقلال و پرسپولیس را واگذار کند. حالا کارهای مربوط به خارج شدن پرسپولیس از زیر ساختار وزارت ورزش در حال انجام است و احتمالاً  تامین اجتماعی یا یکی از شرکت‌های زیر نظر این سازمان قرمز پوشان پایتخت را در اختیار خواهد گرفت این اتفاق برای استقلال هم رخ می‌دهد اما سرعتش می‌تواند کمتر باشد چون وقتی پرسپولیس از زیر نظر وزارت ورزش و جوانان خارج شود، عملاً دیگر داستان مالکیت مشترک وجود نخواهد داشت و می‌توان استقلال را سر فرصت واگذار کرد اما به احتمال فراوان بخشی از  کارهای مرتبط با واگذاری استقلال نیز قبل از پایان سال صورت خواهد گرفت.

وزارت نفت منتفی است

در روزهای گذشته این شایعه مطرح شده بود که استقلال زیر نظر وزارت نفت قرار خواهد گرفت اما مدیران باشگاه چنین شایعه‌ای را قاطعانه رد می‌کنند و تاکید دارند با توجه به قوانین کشور،اصلاً استقلال نمی‌تواند به صورت مستقیم زیر نظر وزارت نفت یا هر وزارتخانه دیگری قرار بگیرد چون پرداخت کمک به ورزش قهرمانی از طرف ارگان‌های دولتی ممنوع است و اتفاقا تیم‌های زیر نظر وزارت نفت خودشان دقیقاً چند سال است که همین مشکل را دارند بنابراین نفتی شدن استقلال را باید کاملاً منتفی دانست.

هلدینگ وارد می‌شود

اما داستان واگذاری استقلال به کجا خواهد رسید؟ از قرار معلوم یک هلدینگ که در عرصه پتروشیمی کشور فعالیت می‌کند، گزینه اول در اختیار گرفتن استقلال است. البته این هلدینگ به صورت مستقیم زیر مجموعه وزارت نفت نیست و دولتی محسوب نمی‌شود به همین خاطر می‌تواند استقلال را در اختیار بگیرد. صحبت‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه تا قبل از ۲۹ اسفند کارهای مقدماتی انتقال مذکور صورت خواهد گرفت. نکته اینجاست که اگرچه کارگروه مورد نظر دولتی نیست اما قطعاً استقلال به ارگانی واگذار خواهد شد که وزارت ورزش و در واقع دولت آن را تایید کرده باشد.

بیشتر بخوانید: خنثی بودن فدراسیون فوتبال برابر یک سنت از بیخ و بن غلط/ بیانیه‌نویسان استقلال و پرسپولیس چه زمانی ادب می‌شوند؟

منبع: خبـر ورزشی