به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان بر این باور است که تنش‌های برخاسته از تشدید تنش بین روسیه و اروپا، به اتمام دوران صلح در قاره سبز منجر شده است. تاسک گفت: دوران صلح و دوران پساجنگ به اتمام رسیده است. به دورانی جدید و عصر پیش از جنگ […]

به گزارش زیرنویس به نقل از راشاتودی، دونالد تاسک، نخست وزیر لهستان بر این باور است که تنش‌های برخاسته از تشدید تنش بین روسیه و اروپا، به اتمام دوران صلح در قاره سبز منجر شده است.

تاسک گفت: دوران صلح و دوران پساجنگ به اتمام رسیده است. به دورانی جدید و عصر پیش از جنگ وارد شده‌ایم.

وی افزود: جنگ علیه رویه‌های توتالیتر، فساد و دروغ در بسیاری از جبهه‌ها در جریان است. و البته، دراماتیک‌ترین جلوه آن هم اتفاقی است که در اوکراین رخ می‌دهد. ما با انتخابی ساده مواجهیم؛ یا برای حفاظت از مرزها، قلمرو، و ارزش‌های‌مان بجنگیم و از شهروندان و نسل‌های آینده‌مان دفاع کنیم یا اینکه گزینه جایگزین یعنی شکست را بپذیریم.

تاسک در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که جنگ روسیه و اوکراین ماه گذشته وارد سومین سال شد و بسیاری از کشورهای اروپایی تعهدات خود برای تداوم کمک نظامی به کی‌یف و تأمین مالی اوکراین را تجدید کردند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در ماه فوریه گفت که این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا باید خود را مهیای جنگی کند که ممکن است دهه‌ها به طول بینجامد.

مسکو غرب را به آتش‌افروزی و دامن زدن به تنش‌ها متهم و گسترش ناتو به سمت شرق اروپا را یکی از دلایل اصلی جنگ با اوکراین عنوان کرده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پارسال گفت که هدف اصلی غرب، «فروپاشی» روسیه است.

منبع: مـهر