به گزارش زیرنویس، محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: در ساعت ۱۶:۱۸ مورخ ۱۹ اسفندماه، سوپروایزر بیمارستان شهید مفتح ورامین با اورژانس استان تهران تماس گرفته و درخواست کمک برای یک بیمار ۱۷ ساله با سوختگی ۷۰ درصد درجه ۳ کرد. وی ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت این درخواست، اورژانس هوایی […]

به گزارش زیرنویس، محمد اسماعیل توکلی، رئیس سازمان اورژانس استان تهران گفت: در ساعت ۱۶:۱۸ مورخ ۱۹ اسفندماه، سوپروایزر بیمارستان شهید مفتح ورامین با اورژانس استان تهران تماس گرفته و درخواست کمک برای یک بیمار ۱۷ ساله با سوختگی ۷۰ درصد درجه ۳ کرد.

وی ادامه داد: بلافاصله پس از دریافت این درخواست، اورژانس هوایی استان تهران به پرواز درآمده و در ساعت ۱۶:۲۲ در پد بیمارستان مفتح بر زمین نشست. کارشناسان اورژانس هوایی بلافاصله بر بالین مصدوم حاضر شده و پس از ارزیابی اولیه، وی را به بالگرد منتقل کردند.

رییس اورژانس استان تهران خاطرنشان کرد: با توجه به شدت سوختگی و اختلال هوشیاری بیمار، کارشناسان اورژانس هوایی در طول مسیر اقدامات تخصصی لازم، از جمله حمایت تنفسی، را برای وی انجام دادند.

توکلی ادامه داد: بالگرد اورژانس هوایی در ساعت ۱۷:۰۰ در پد شهری شهرک ولیعصر (نزدیکترین محل فرود بالگرد به بیمارستان شهدای یافت آباد) به زمین نشست و مصدوم با آمبولانس ساعت ۱۷:۱۰ به بیمارستان شهدای یافت آباد تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: این عملیات نفس‌گیر، بار دیگر نشان‌دهنده نقش حیاتی اورژانس هوایی در نجات جان انسان‌ها است.

منبع خبر: رکنـا