به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت «اوسمار ویه را» در نیم فصل دوم تاکنون توانسته از ۱۲ امتیاز ممکن، ۹ امتیا ز به دست آورد. شاگردان اوسمار در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر و در حساس‌ترین بازی باید به مصاف استقلال تهران بروند. استقلال با ۴۲ امتیاز در صدر قرار دارد و […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم فوتبال پرسپولیس با هدایت «اوسمار ویه را» در نیم فصل دوم تاکنون توانسته از ۱۲ امتیاز ممکن، ۹ امتیا ز به دست آورد. شاگردان اوسمار در هفته بیستم رقابت‌های لیگ برتر و در حساس‌ترین بازی باید به مصاف استقلال تهران بروند. استقلال با ۴۲ امتیاز در صدر قرار دارد و پرسپولیس با ۳۹ امتیاز پشت سر این تیم در مکان دوم جدول قرار گرفته است. این بازی روز چهارشنبه ۲۳ اسفند برگزار می‌شود.

محمود شافعی پیشکسوت پرسپولیس در رابطه با عملکرد پرسپولیس تحت هدایت اوسمار اظهار داشت: در شرایطی که پس از پایان نیم فصل اول مدیران پرسپولیس با گزینه‌های خارجی زیادی از جمله برانکو ایوانکوویچ مذاکره کردند به نظرم بهترین انتخاب همین اوسمار بود. او تجربه و شناخت خوبی روی بازیکنان پرسپولیس داشت و پس از اینکه هدایت تیم را به طور کامل در اختیار گرفت توانسته تغییر و تحولاتی را در نحوه بازی این تیم به وجود آورد که بسیار مفید بوده و هواداران این تیم به نظرم در دیدارهای اخیر از عملکرد تیم خود رضایت داشته اند.

بازیکنان پرسپولیس باید قدر موقعت‌ها را بدانند

او ادامه داد: در این مدت پرسپولیس اکثر بازی‌های خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و در بازی با آلومینیوم هم شایسته شکست نبود و خیلی برتر از حریف ظاهر شد اما گاهی اوقات آن طوری که سرمربی برای تیم خود برنامه ریزی کرده است، کارها پیش نمی‌رود. پرسپولیس در آن بازی شایسته شکست نبود در دیدارهای بعدی هم شاگردان اوسمار سوار بر بازی بوده اند و مالکیت بالای توپ را در اختیار داشتند اگر بازیکنان بیشتر از فرصت‌هایی که به دست می‌آورند استفاده کنند، دیگر نگران حفظ نتیجه در زمان باقی مانده تا پایان بازی نخواهیم بود.

از واژه «فوق العاده» برای بازیکنان جدید پرسپولیس استفاده می‌کنم

کارشناس فوتبال افزود: بازیکنان جدید پرسپولیس فراتر از انتظار ظاهر شده اند و به گونه‌ای با سایر نفرات هماهنگ هستند که انگار از ابتدای فصل در تیم حضور داشته اند. بحث آل کثیر با سایر بازیکنان متفاوت است او سابقه حضور در پرسپولیس را داشته با شرایط این تیم آشنا بود، در مجموع می‌توانم از کلمه «فوق العاده» برای عملکرد بازیکنان خارجی و جدید پرسپولیس استفاده کنم. ادامه همین روند خوب بسیار مهم است و امیدوارم در دیدارهای باقی مانده که بازی‌ها سخت‌تر و دشوار تر می‌شوند همین روند خوب ادامه دار باشد تا پرسپولیس به عنوان قهرمانی دست یابد. در شرایط فعلی به نظرم از لحاظ کیفی پرسپولیس بهترین نمایش را در مقابل سایر رقبای خود انجام می‌دهد.

دربی با سایر دیدارها تفاوت دارد

شافعی در رابطه با دربی ۱۰۳ و حساسیت بالای این بازی به واسطه حضور استقلال و پرسپولیس در رده‌های اول و دوم جدول گفت: اصلاً نباید به شرایط جدول نگاه کرد چون بازی دربی با سایر دیدارها تفاوت دارد. این بازی مانند یک فینال برای هر دو تیم است و اصلاً مهم نیست چه تیمی صدرنشین و یا چه تیمی قعر نشین است. خودم به شخصه در چند دربی حضور داشته ام و با شرایط و جو ورزشگاه آزادی در این بازی کاملاً آشنا هستم آنچه که به نظرم می‌تواند به یک تیم در کسب پیروزی در این بازی کمک کند، آرامش روح و روان بازیکنان است و اگر بازیکنان هر یک از این دو تیم از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی باشند، مطمین باشید که می‌توانند این بازی را با برد پشت سر بگذارند.

او در رابطه با پیش بینی خود از نتیجه این بازی گفت: پیش بینی کردن نتیجه برای این دیدار واقعاً دشوار است؛ امیدوارم برتری از آن پرسپولیس باشد و شاگردان اوسمار با نتیجه دو بر یک از زمین خارج شوند تا دل هواداران شاد گردد.

منبع: مـهر