گلایه میلاد صالحی ملی‌پوش اسکیت ازخط خوردن در  بازی‌های آسیایی هانگژو و دعوت به کمیته انضباطی
گلایه میلاد صالحی ملی‌پوش اسکیت ازخط خوردن در  بازی‌های آسیایی هانگژو و دعوت به کمیته انضباطی

برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از جیب خود هزینه کردم تا در ۳ تورنمنت معتبر شرکت کنم؛ اما نه تنها از لیست اعزامی کنار گذاشته شدم بلکه به کمیته انضباطی نیز دعوت شدم.

ملی‌پوش اسکیت بعد از خط خوردن از لیست نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: برای آمادگی بیشتر جهت شرکت در بازی‌های آسیایی هانگژو بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از جیب خود هزینه کردم تا در ۳ تورنمنت معتبر شرکت کنم؛ اما نه تنها از لیست اعزامی کنار گذاشته شدم بلکه به کمیته انضباطی نیز دعوت شدم.

میلاد صالحی اظهار کرد: پیش از این که فدراسیون برای حضور در بازیهای آسیایی از من تست بگیرد، در مسابقات جهانی ایتالیا حضور داشتم که در این رقابت‌ها در اسکیت سرعت سوم شدم. پنج روز بعد از این مسابقات به ما گفتند اراک برویم تا از ما تست آمادگی جسمانی و فنی گرفته شود که من به خاطر خستگی راه واقعا شرایط بدنی خوبی نداشتم که در این تست پنجم شدم و به من قول دادند که قرار است یک تست دیگر از من گرفته شود که متاسفانه این کار انجام نشد، برای گرفتن تست مجدد برای شرکت در بازی‌های آسیایی به فدراسیون زنگ زدم و آن ها به من گفتند چون استوری گلایه آمیز گذاشتید روز چهارشنبه به کمیته انضباطی دعوت شدید.

وی گفت: من نمی‌دانم فدراسیون چرا چنین برخوردی با ملی‌پوشان باتجربه خود انجام می‌دهد. پیش از من نیز چنین  برخوردی با نیلوفر مردانی انجام شد که با وجود مصدومیت از او تست گرفتند و اسم او را نیز به رغم این که جزو نفرات اعزامی به هانگژو بود خط زدند. واقعا نمی‌دانم فدراسیون به جای این که پاسخگوی مشکلات ما ملی‌پوشان باشد چرا ما را به کمیته انضباطی دعوت می‌کند.

به گزراش زیر نویس ،صالحی خاطرنشان کرد: از سال گذشته تاکنون دو مسابقه آزاد جهانی در اسکیت سرعت شرکت کردم که دستاورد آن طلا و برنز بود، همچنین مسابقات کاپ اروپا مدال و رنکینگ گرفتم و در لیست نفرات اعزامی قرار داشتم اما الان تعجب می‌کنم که چرا اسمم جزو نفرات اعزامی نیست.

وی ادامه داد: درخواست زیادی از فدراسیون ندارم بلکه می‌گویم دوباره از من تست بگیرند تا حداقل در جریان شرایط خود برای شرکت در بازی‌های آسیایی قرار بگیرم تا تیمی که در شان تیم ملی است اعزام شود.

ملی پوش اسکیت در پاسخ به این پرسش که آیا تصور می‌کردی که از لیست نفرات اعزامی به بازی‌های آسیایی حذف شوید؟ تصریح کرد: ۳ مسابقه‌ای که من شرکت کردم با هزینه‌ی شخصی رفتم تا در بهترین شرایط به هانگژو اعزام شوم و رییس فدراسیون قول اعزام به بازی‌های آسیایی را به من داده بود. در این ۳ تورنمنت بیش از صد میلیون از جیب خود هزینه کردم تا عملکرد خوبی در هانگژو داشته باشم. فکر نمی‌کردم به همین راحتی کنار گذاشته شده و حتی به کمیته انضباطی دعوت شوم.

صالحی افزود: ۱۰ سال است که نفر اول این رشته در ایران هستم، ۷ سال عضو تیم ملی و ۵ سال است که رکورد صدمتر را زدم اما با وجود این همه افتخارات به هانگژو اعزام نمی‌شوم. حتی چند بار از هیات اسکیت استان تهران پیگیر این موضوع بودم، چند بار با رییس فدراسیون صحبت کردم که به من گفتند تمرینات را قطع نکن دوباره از شما تست گرفته می‌شود که با قولی که او داد تمریناتم را قطع نکردم و شرایط بدنی خود را به سمت و سوی ماده‌های استقامت بردم اما به من گفت باید برای قهرمانی جهان نیز تست بدهید که دوباره تست دادم. با هنرجو و رییس هیات بعد از تست‌گیری تماس گرفتم اما حرف خود را تکذیب کرد و گفت من کی به شما گفتم برای بازی‌های آسیایی تمرین کنید تا تست مجدد گرفته شود.

وی با بیان این که به کمیته انضباطی فدراسیون نخواهم رفت، گفت: وقتی فدراسیون حرف من را متوجه نمی‌شود چه ضرورتی برای شرکت در کمیته انضباطی است. اگر شرایط اعزام به بازی‌های آسیایی فراهم نشود یا از اسکیت خداحافظی می‌کنم یا این که دیگر برای تیم ملی رقابت نخواهم کرد. وقتی فدراسیون دوست دارد تنها بازیکنان مدنظر خودش را به هانگژو اعزام کند چه ضرورتی  دارد که عمر خود را صرف این رشته کنم. الان شرایطی ایجاد کردند که در بلاتکلیفی قرار دارم.

این ملی پوش اسکیت در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای اعزام به مسابقات جهانی ایتالیا که تیم اعزام نشد فدراسیون از شما نیز درخواست پول کرده بود؟ اظهار کرد: از من نه ولی از برخی ملی پوشان پول گرفته بودند که البته این اعزام نیز به دلیل عدم صدور روادید انجام نشد.

 منبع :ایسنا