یک هزار مجرم سابقه دار با پابند الکترونیک کنترل می‌شوند
یک هزار مجرم سابقه دار با پابند الکترونیک کنترل می‌شوند

اطلاعات نوشت: وی افزود: از جمله تحولات اینکه گشت های آگاهی ایجاد و موجب شد که درگیری با سارقان زیاد شود و حتی برخی سارقان اقدام به خودزنی کردند. رادان تاکید کرد: نرخ ۱۹ درصدی سرقت‌ها به صفر رسیده است و از روزی که کار را تحویل گرفتیم، تاکنون این آمار ۲۲ درصد کاهش یافته است.البته […]

- یک هزار مجرم سابقه دار با پابند الکترونیک کنترل می‌شوند

اطلاعات نوشت: وی افزود: از جمله تحولات اینکه گشت های آگاهی ایجاد و موجب شد که درگیری با سارقان زیاد شود و حتی برخی سارقان اقدام به خودزنی کردند.

رادان تاکید کرد: نرخ ۱۹ درصدی سرقت‌ها به صفر رسیده است و از روزی که کار را تحویل گرفتیم، تاکنون این آمار ۲۲ درصد کاهش یافته است.البته این هم کافی نبود و طرحی را به قوه قضاییه ارائه دادیم که کنترل سارقان را به صورت هوشمند اجرا کنیم که ریاست قوه با این موضوع موافقت کرد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: از این به بعد محکومانی را که تا ۴ فقره سابقه دارند، پابند می زنیم که نرم افزار و سخت افزار سامانه آن توسط متخصصان داخلی تولید و بارها آزمایش شده است.

وی تاکید کرد: هدف گذاری ما در اجرای این طرح در غرب استان تهران (شهریار)، فرماندهی البرز و فرماندهی تهران بزرگ است و حداقل باید ۵ هزار سارق سابقه‌دار را در مرحله اول پابند بزنیم که به این ترتیب تا پایان سال یکهزار سارق پابند خواهند خورد.

 رادان، با بیان اینکه پابندها باید سریعتر آماده و در این ۳ جغرافیا حتما به دقت پایش انجام شود، گفت: وظیفه کلانتری‌ها، آگاهی ها و تیم های ضربت معلوم شده است و باور داریم که با انجام این کار در جغرافیای این مناطق کاهش موثر سرقت را خواهیم داشت و کشفیات افزایش می‌یابد. اجرای این طرح موجب می شود که مردم احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

فرمانده کل انتظامی گفت: افرادی که با خودرو برای دیگران در مراسم چهارشنبه‌سوری مزاحمت ایجاد کنند، تا پایان تعطیلات بازداشت و مهمان پلیس هستند و البته خودروهای آنها هم توقیف می‌شود.

رادان؛ اظهار داشت: چهارشنبه آخر سال از نگاه پلیس یک موضوع اجتماعی است و اصلا انتظامی نیست، اما هر موضوع اجتماعی یک بایدها و نبایدهایی دارد.

وی افزود: بزرگترها باید در کنار کوچکترها باشند و چهارشنبه‌سوری باید در کوچه‌ها برگزار شود نه معابر اصلی که برای رفت و آمد مشکلی ایجاد کند.

 رادان گفت: خط قرمز پلیس، ایجاد مزاحمت و بسته شدن خیابان‌ها است و با این ۲ رفتار به شدت برخورد می‌کنیم.

 

منبع: اطلاعات انلاین