به گزارش زیرنویس، چشم ها مهم ترین قسمت صورت هستند که نقش مهمی در زیبایی چهره و نحوه ارتباط با دیگران ایفا می کنند. شما به کمک این بخش از چهره با دیگران ارتباط برقرار می کنید و حس و حال خود را به آنها انتقال می دهید. بنابراین می توان گفت داشتن چشمان گیرا […]

به گزارش زیرنویس، چشم ها مهم ترین قسمت صورت هستند که نقش مهمی در زیبایی چهره و نحوه ارتباط با دیگران ایفا می کنند. شما به کمک این بخش از چهره با دیگران ارتباط برقرار می کنید و حس و حال خود را به آنها انتقال می دهید. بنابراین می توان گفت داشتن چشمان گیرا و زیبا یکی از مهم ترین راه ها برای زیبایی چهره و برقراری ارتباط صادقانه و قابل اعتماد با دیگران است.

همه خانم ها دوست دارند چشمانی زیبا داشته باشند و آرایش نقش مهمی را در این بین ایفا می کند. شما می توانید به کمک ابزارهای آرایشی مختلف ازجمله خط چشم، ریمل، سایه، فرمژه، مداد چشم و … چشمان خود را زیباتر جلوه دهید. برای زیباتر جلوه دادن چشم ها به کمک سایه چشم، یکی از نکات مهمی که باید به آن توجه کرد رنگ چشم ها است. انتخاب سایه متناسب با رنگ چشم در زیبایی چهره و گیرایی چشمان شما تاثیر بسزایی دارد. در ادامه زیباترین سایه چشم برای چشم آبی ها را مشاهده می کنید:

۱- رنگ های زمینی

تناژهای مختلف سایه رنگ قهوه ای و بژ برای آرایش چشمان آبی عالی هستند. این رنگ ها ته رنگ آبی چشمان را برجسته تر کرده و موجب جلب توجه بیشتر رنگ آبی چشمان شما می شوند. رنگ های زمینی همچنین جلوه‌ای ظریف و در عین حال جذاب به چهره شما می بخشد. توصیه می کنیم برای زیباتر به نظر رسیدن چشمان خود، قسمت گوشه های چشم را با یک سایه مات و بالای پلک ها را با یک سایه براق آرایش کنید.

۲- رنگ های نود

رنگ های نود مانند صورتی روشن و ارغوانی تضاد خوبی با چشمان آبی ایجاد کرده و زیبایی طبیعی آنها را بیشتر نمایان می کنند. اگر دوست دارید یک آرایش طبیعی، ساده و زیبا داشته باشید، پیشنهاد می کنیم به سراغ سایه های نود بروید.

۳- بنفش

رنگ بنفش یکی از نزدیک ترین رنگ ها به آبی است که زیبایی چشمان آبی را تا حد زیادی برجسته می کند. رنگ های اسطوخودوسی، plum (بنفش کدر) و آمیتیست (یاقوت ارغوانی) مکمل چشمان آبی هستند. توصیه می کنیم گوشه چشم ها را با یک سایه نقره‌ای درخشان و روی پلک ها را با یک سایه بنفش ملایم آرایش کنید. این نوع سایه زدن زیبایی چشمان آبی شما را دوچندان خواهد کرد.

۴- مسی و نارنجی

دو رنگ آبی و نارنجی در چرخه رنگ در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و مکمل یکدیگرند. توصیه می کنیم برای زیباتر به نظر رسیدن چشمان آبی تان از سایه های گرم مانند هلویی، زردآلویی، مرجانی، مسی، برنزی یا بژ صورتی استفاده کنید. سعی کنید روی پلک ها را با رنگ نارنجی روشن و گوشه های چشم را با نارنجی تیره یا رنگ مسی آرایش کنید. رنگ های گرم در کنار چشمان آبی ظاهری فریبنده ایجاد می کنند؛ این نوع آرایش چشم برای شرکت در رویدادهای شبانه و مناسبت های خاص عالی است.

۵- آبی

سایه های آبی به خوبی با چشمان آبی هماهنگ می شوند. سایه های سرمه ای، آبی کبالت، اولترامارین درخشش خاصی به چشمان آبی شما می بخشند. اگر می خواهید زیبایی چشمان خود را بیش از پیش به رخ بکشید، می توانید از مقداری رنگ نقره ای یا طلایی در کنار سایه چشم آبی استفاده کنید. سایه چشم آبی برای افرادی که تناژ پوست سرد دارند، گزینه مناسبی است.

منبع: راهنماتو

منبع خبر: رکنـا