سپاهان با کلی بازیکن باتجربه وقتی در آسیا به الهلال باخت، دیگر نتوانست کمر راست کند چون آن بازی یک بازی خاص بود. برای استقلال و پرسپولیس هم دربی تهران چنین حالتی را دارد و شاید بتوان گفت حساس‌تر هم هست. از نظر جدولی استقلال حتی اگر دربی را ببازد، با پرسپولیس هم‌امتیاز می‌شود اما […]

- چرا دربی و قهرمانی لیگ برای استقلال و نکونام مهم است؟/ آبی‌ها نباید به پرسپولیس ببازند

سپاهان با کلی بازیکن باتجربه وقتی در آسیا به الهلال باخت، دیگر نتوانست کمر راست کند چون آن بازی یک بازی خاص بود. برای استقلال و پرسپولیس هم دربی تهران چنین حالتی را دارد و شاید بتوان گفت حساس‌تر هم هست. از نظر جدولی استقلال حتی اگر دربی را ببازد، با پرسپولیس هم‌امتیاز می‌شود اما جمع کردن آن تیم بسیار سخت‌تر می‌شود به خصوص اگر بدانیم جواد نکونام درگیر کلی مشکل داخلی است که قطعاً تا امروز حل نشده و معلوم نیست در آینده نیز حل شود. استقلال اگر دربی را ببرد، شرایط مطلوبی پیدا می‌کند و فاصله جدولی خود با پرسپولیس را به ۶ امتیاز می‌رساند اما مهم‌تر از آن اعتماد به نفسی است که تیم پیدا می‌کند. تیمی که توانسته بود سپاهان را هم در آزادی ببرد. در آن‌سو پرسپولیس هم که با ویرا اوج گرفته، اگر دربی را ببرد، از نظر روحی به قله می‌رسد و قطعاً با امید و انگیزه بیشتری لیگ را ادامه خواهد داد. پرسپولیس برخلاف استقلال جام حذفی را هم دارد و از این منظر باید گفت لیگ برای استقلال خیلی مهم است چون فقط از این طریق می‌تواند به آسیا برود (اگر مشکل مالکیت و بدهی و… حل شود). 

با توجه به جمیع جهات و البته شرایط جدول باید گفت مساوی هم به سود استقلال است و به همین خاطر پرسپولیس باید مثل بازی قبلی هجومی بازی کند. خیلی از دربی‌بازها می‌گویند در این قبیل بازی‌ها زدن گل اول خیلی مهم است اما باید دید اگر به فرض پرسپولیس گل اول را بزند، واکنش استقلال و پلن B نکونام چیست؟ در بازی رفت شاید (البته شاید) اگر پنالتی و VAR نبود، استقلال نمی‌توانست گل بزند. بهترین حالت برای آبی‌ها زدن گل اول است و هرچه این گل دیرتر به ثمر برسد، حفظ آن راحت‌تر است. برای پرسپولیس هم زدن گل اول ضروری است و بعد از آن حتی شاید آنها بتوانند با توجه به جلو کشیدن استقلال به گل‌های بعدی هم فکر کنند. دربی وقتی قشنگ می‌شود که هر دو تیم برد بخواهند و از حمله کردن نترسند اما آنچه می‌تواند بازی را خراب کند، خطاهای متعدد و اعصاب خردکن است که زیاد هم در بازی‌های پرسپولیس و استقلال دیده می‌شود. 

 

منبع: خبـر ورزشی