فشار بر بنگاه‌های اقتصادی سال آینده افزایش می‌یابد
فشار بر بنگاه‌های اقتصادی سال آینده افزایش می‌یابد

اطلاعات نوشت: محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران دیروز در سیزدهمین وآخرین جلسه هیات نمایندگان این اتاق ضمن اعلام این مطلب گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و پیش بینی می  کنیم سال سختی را هم پیش رو داشته باشیم؛ شرایط انتخابات مجلس، ماه هایی که در پیش داریم تا مجلس جدید شکل […]

- فشار بر بنگاه‌های اقتصادی سال آینده افزایش می‌یابد

اطلاعات نوشت: محمود نجفی عرب رئیس اتاق بازرگانی تهران دیروز در سیزدهمین وآخرین جلسه هیات نمایندگان این اتاق ضمن اعلام این مطلب گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و پیش بینی می  کنیم سال سختی را هم پیش رو داشته باشیم؛ شرایط انتخابات مجلس، ماه هایی که در پیش داریم تا مجلس جدید شکل بگیرد و در نهایت بودجه سال آینده که هنوز نهایی نشده است؛ همه نشان از فشارهای زیاد روی بنگاه  های اقتصادی دارد.

وی ادامه داد : تصور ما این است که حتما چالش های بیشتری نسبت به سال ۱۴۰۲ خواهیم داشت و این طلب می کند که همه ما در جهت مشارکت بیشتر و تدوین برنامه  های بهتر و چانه زنی بیشتر با دستگاه های حاکمیتی گام برداریم و سندهای راهبردی برای مجموعه های صنعتی خود تدوین کنیم و تلاش مضاعفی برای بهبود شرایط کشور داشته باشیم.

رئیس اتاق تهران افزود: در سال ۱۴۰۲ برنامه راهبردی اتاق بازرگانی تهران با نگاه به مسائل بین المللی تنظیم شد و برای نخستین بار بودجه ریزی عملیاتی بر مبنای برنامه راهبردی تنظیم شد.

وی همچنین از تلاش اتاق تهران برای مستقل  سازی بیمارستان بازرگانان مبتنی بر بودجه اتاق تهران خبر داد و گفت: در تلاش هستیم با حاکمیت ارتباط تنگاتنگی داشته باشیم و حرف بخش خصوصی را به بخش دولتی انتقال دهیم.

نجفی عرب با اشاره به اینکه در بودجه ریزی در اتاق تهران به ایده آل نرسیدیم اما تغییرات بنیادی در نظام بودجه ریزی اتاق انجام شده است، اضافه کرد: در سال آینده ۳۴ درصد بودجه اتاق صرف توسعه اتاق می‌شود و بودجه حمایتی از تشکل‌ها هفت برابر می‌شود و در نهایت امیدواریم در سال آینده گام های موثری در رفع مشکلات اقتصادی مردم برداریم.

 وی در بخش دیگری از صحبت هایش به همکاری اتاق با بخش های حاکمیتی اشاره کرد و گفت: تغییرات رویکردی و اعتمادسازی با حاکمیت از برنامه های مهم اتاق در سال گذشته بود. ما به دنبال گسترش همکاری با بخش های مختلف حاکمیت بودیم و اینکه بتوانیم ارتباط تنگاتنگی با حاکمیت داشته باشیم و بتوانیم در جهت تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها کمک کنیم و حرف بخش خصوصی را به مسئولان کشور منتقل کنیم.

در این زمینه همکاری ها و جلسات متعددی با مسئولان اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری برگزار کردیم که همچنان ادامه دارد.رئیس اتاق تهران افزود: همچنین نتیجه بررسی  های اتاق درباره شرایط اقتصادی کشور به صورت یک دفترچه تهیه شد که به دفتر مقام معظم رهبری ارائه شد و تاجایی که ما می دانیم مقام معظم رهبری هم دستوراتی در این زمینه داده  اند و ما پیگیر این موضوع هستیم.

منبع: اطلاعات انلاین