بارسلونا سه‌شنبه شب با شکست ناپولی موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. سرمربی این تیم ژاوی هرناندس مورد تمجید رسانه‌ها قرار گرفت اما از کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی برای انتقاد از مطبوعات استفاده کرد. «فشار زیادی روی بازیکنان بود. بازی امروز مثل شیر یا خط بود؛ یک اولتیماتوم. به […]

- داستان پشت پرده انتقاد تند ژاوی از یک خبرنگار/ ماجرای مکالمه واتس‌اپی چیست؟

بارسلونا سه‌شنبه شب با شکست ناپولی موفق شد به مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. سرمربی این تیم ژاوی هرناندس مورد تمجید رسانه‌ها قرار گرفت اما از کنفرانس مطبوعاتی پس از بازی برای انتقاد از مطبوعات استفاده کرد. «فشار زیادی روی بازیکنان بود. بازی امروز مثل شیر یا خط بود؛ یک اولتیماتوم. به آنها گفتم که کسی قرار نیست بمیرد. حتی روزنامه‌نگاران می‌گفتند ما احمق‌های لیگ قهرمانان بودیم. حالا با احمق اروپا چه کنیم؟»

ژاوی همچنین دوباره تاکید کرد که تصمیمش برای اعلام جدایی در پایان فصل تصمیم درستی بوده است. «مردم من را باور نکردند، گفتند که من رختکن را از دست خواهم داد و آنها یک قدم به جلو برنخواهند داشت. ما انتقادات ناعادلانه زیادی دریافت کردیم.»

در همین حال، رامون بسا، خبرنگار ال‌پایس، پس از بازی توضیح داد که منظور ژاوی از این اظهارات چیست. پس از شکست بلوگرانا در مرحله گروهی مقابل شاختار دونتسک، مقاله بسا با عنوان «بارسلونای شکست خورده از شاختار، احمق اروپاست» منتشر شد.

بسا گفت: «سخنان ژاوی من را شگفت‌زده نکرد. من قبلاً از طریق واتس‌اپ با او گفتگو کرده بودم. خود ژاوی مقاله را تلفنی برای من فرستاد. او به من گفت که نیت بدی داشتم و هر از گاهی این نیت بد را نشان می‌دهم. من پاسخ دادم که اگر مقاله را درست خوانده باشد وقتی به احمق اروپا اشاره می‌کردم منظورم به تیم ژاوی نبود بلکه به بارسا اشاره می‌کردم که نمی‌دانم چند بار در اروپا شکست خورده، ۸-۲ و …آنها به انتورپ و شاختار باختند. ما می‌توانیم در مورد صفت بحث کنیم، مثلا بگوییم احمق یا مایه ننگ (نخاله)، یا هرچه که بخواهید. می‌توانم در مورد استفاده از صفت اشتباه کنم و این را قبول می‌کنم. اما اینکه به من گفت نیت بدی دارم را قبول نمی‌کنم. به نظر می‌رسد وضعیت خیلی پیچیده‌تر از گیر دادن به یک صفت است. من ۶۵ سال سن دارم و مقاله و گزارش بازی می‌نویسم، و ناگهان از من به عنوان فردی که نیت بدی دارد یاد می‌شود.»

او در ادامه افزود که تجربه تلخی برایش به جا مانده است. «اگر این موضوع در واتس‌اپ گفته شد، نیازی به گفتن آن در کنفرانس مطبوعاتی بعد از این مسابقه نبود. بارسا به یک‌چهارم نهایی رسیده ولی قهرمان لیگ قهرمانان نشده. در آن گفتگو به او گفتم که امیدوارم قهرمان لیگ قهرمانان شود. چرا این موضوع را الان گفت؟ من آن را قبول میکنم. من در شبکه‌های اجتماعی مورد آزار و اذیت قرار خواهم گرفت و او می‌تواند استراحت کند. اگر این به شما کمک می‌کند که با خودتان در صلح باشید من مشکلی نخواهم داشت، من با خودم در صلح هستم. انتقادها را می‌پذیرم. همچنین می‌دانم چگونه بین یک صفت و یک شخص تمایز قائل شوم. تجربه تلخی برایم به جا مانده است.»

بیشتر بخوانید:

منبع: خبـر ورزشی