همچنین پیش از به کار گیری ۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار نکات زیر را فراموش نکنید : راه هایی که در ادامه معرفی می کنیم همه به اندازه یکدیگر مهم می باشند پس بین آن ها اولویت قائل نشوید. سعی کنید تمامی آن را اجرا […]

 

همچنین پیش از به کار گیری ۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار نکات زیر را فراموش نکنید :

  1. راه هایی که در ادامه معرفی می کنیم همه به اندازه یکدیگر مهم می باشند پس بین آن ها اولویت قائل نشوید.
  2. سعی کنید تمامی آن را اجرا نمایید.
  3. همچنین فراموش نکنید که مهارت های زیر یاد گرفتنی می باشد که شما باید به طور طبیعی در زندگی خود به کار بگیرید. نه اینکه صرفا در موارد محدود تظاهر به آن نمایید !

۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار

۱.مشکلات زندگی خود را حل کنید و فرار نکنید :

مشکلات هر کدام قابلیت این را دارند که در زندگی شما را ریشه کنند و در آینده به مرور زندگی شما را متزلزل کنند. از این رو این مشکل را در همان مرحله ابتدایی حل کنید. اگر حل این مشکلات را از کنترل خود خارج می بینید از یک مشاور خانواده کمک بگیرید و اگر یک مشاور خانواده خوب سراغ ندارید بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : مرکز مشاوره خانواده

۲.صادقانه رفتار کنید :

اعتماد اولین رکن یک خانواده و هر رابطه ای می باشد ! این اعتماد به مرور پیش از ازدواج ساخته می شود اما اگر در طول زندگی به مرور رفتار های ضد و نقیض از شما سر بزند قطعا اعتماد سازی با مشکل رو به رو می شوید. از این رو از به اشتراک گذاشتن مشکلات زندگی واهمه نداشته باشید و با شریک خود صادف باشید.

۳.علاقه مندی خود را ابراز کنید :

همسر شما علی الخصوص در روز های ابتدایی زندگی شما نیاز دارد که بداند شما از انتخاب او خوشحال هستید و از بودن در کنار او لذت می برید و می خواهید که او در کنار شما باقی بماند. این علاقه مندی مخصوصا در روز هایی که به اختلاف خورده اید نباید کم شود چرا که هر دو طرف را مایوس از زندگی می کند.

۴.در خانواده خود مسئولیت پذیر باشید :

وقتی از مسئولیت صحبت می کنید همیشه نقش داشتن در زندگی به ذهن همه متبادر می شود اما بخش مهمی از مسئولیت پذیری ، بر عهده گرفتن اشتباهات است ! پس اگر حس می کنید که اشتباهی کرده اید خیلی زیباست که با یک هدیه به صورت صادقانه به خاطر آن عذر خواهی کنید و این نکته در ۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

۵.واکنش های دفاعی از خود نشان ندهید :

بدترین حس در خانواده حس گناه می باشد مخصوصا وقتی این حس به طور دراز مدت صورت بگیرد. وقتی یک طرف رابطه بدون در نظر گرفتن نقش خود در هر مسئله ای فرد مقابل خود را گناهکار نشان می دهد بدیهی است که روابط به تیرگی گراییده می شود.

خانواده شاد

فراموش نکنید که دشمن خانواده استفاده از افراد دیگر برای مشخص کردن مقصر می باشد که می تواند حریم شخصی خانواده را از بین ببرد.

۶.همدردی خود را ابراز کنید :

گاهی مشکلاتی برای افراد در زندگی مشترک به وجود می آید که راهی برای حل آن نیست و یا آن راه حل بسیار دشوار است. به شریک خود بفهمانید که در کنار او هستید و برای خروج او از این وضعیت هر کاری بتوانید انجام می دهید و این یک از راز های مهم از ۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار می باشد.

۷.بی تفاوت نباشید :

نیاز است که شما به نسبت به رفتار ها یا فعالیت هایی که شریک شما در زندگی قرار می دهد واکنش نشان دهید. به جزییات رفتار های او دقت کنید . برای مثال ابراز کنید که چقدر از ترفیع شغلی او خوشحال شده اید یا چقدر غذایی که امروز پخته است خوشمزه شده است.

این رفتار کمک می کند که فرد دلگرم شود که شما هنوز به اندازه روز اول او را دوست دارید و او را به خوبی می بینید.

۸.شنونده خوبی باشید :

گاهی بهتر است سکوت کنید و بگذارید که شریک شما خوب حرف بزند. این می تواند آرامشی را در هر دو طرف ایجاد کند که موجب اعتماد سازی هر چه بیشتر می باشد.

۹.واکنش صادقانه نشان دهید :

خوب است بدانید که رابطه شما باید عاقلانه و عاشقانه باشد از این رو همیشه ابراز عشق به جای حرف درست ، کافی نیست. گاهی باید واکنشی نشان دهید که فرد از آن احساس امنیت کند.

۱۰.ارتباط مستقیم داشته باشید :

گاهی علی الخصوص در موارد مشکلات افراد هر راهی را برای ابراز ناراحتی خود نشان می دهند جز مکالمه مستقیم ! استفاده از روش های غیر مستقیم می تواند سو تفاهم های زیادی ایجاد کند پس بهتر آن است که به طور مستقیم و با آرامش در هر زمینه ای عمل کنید.

۱۱.ارتباط خود را از کلامی گسترش دهید :

آیا می دانید که ما ۵ زبان عشق داریم ؟ با دانستن این ۵ زبان بدون شک ۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار را در دست دارید.

  1. هدیه دادن
  2. کلمات محبت آمیز
  3. لمس فیزیکی
  4. در خدمت یکدیگر بودن
  5. و اختصاص دادن زمان مناسب یک رابطه

از این رو اگر فکر می کنید که فقط با کلام می توانید عشق خود را ابراز کنید سخت در اشتباه می باشید.

۱۲.در روابط زناشویی خود عشق و علاقه را فراموش نکنید :

رابطه زناشویی درست یکی از مهم ترین رازهای ۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار می باشد که باید به آن توجه کنید. فراموش نکنید که این روابط صرفا بر طرف کردن نیاز جنسی نمی باشد بلکه بخش زیادی از آن بخش حل نیاز های عاطفی می باشد.

روابط زناشویی

۱۳.به شریک زندگی خود ارزش دهید :

یک خانواده سالم زمانی به وجود می آید که همه در آن احساس ارزشمندی کنند و از اعتماد به نفس کافی برخوردار باشند. وقتی از همسر زندگی خود تعریف می کنید و حتی بعد از روابط جنسی حس ارزش را به او القا کنید

۱۴.مشتاقانه عمل کنید :

هیچگاه طوری رفتار نکنید که انگار در حال انجام وظیفه می باشید بلکه طوری رفتار کنید انگار خود دوست دارید که زمانی را برای انجام کاری در کنار همسر خود بگذرانید و این می تواند مهم ترین رمز برای داشتن علاقه ای روز افزون باشد.

۱۵.قدر دان باشید :

در آخر به اندازه قدردانی کنید و به همسر خود این حس را بدهید که از کاری که برایش انجام داده اید متشکرید.

چنانچه برای بهبود روابط خود نیاز به مشاوره دارید علاوه بر مطالب ۱۵ راز طلایی برای داشتن یک ازدواج و خانواده شاد و پایدار می توانید بر روی لینک رو به رو کلیک کنید : کلینیک روانشناسی روان آرام

 

منبع خبر: رکنـا