زوج آمریکایی که روز اول ماه رمضان مسلمان شدند
زوج آمریکایی که روز اول ماه رمضان مسلمان شدند

«بیش از ۲ هزار پرسنل بهداشتی در شمال غزه در روز اول ماه مبارک رمضان چیزی برای افطار پیدا نکردند.» این فقط بخشی از شرایط مردم غزه در ماه مبارک رمضان است که توسط وزارت بهداشت این شهر اعلام شده است.  درحالی که مردم غزه با بحران و کمبود موادغذایی رو‌به‌رو هستند و چیزی برای […]

- زوج آمریکایی که روز اول ماه رمضان مسلمان شدند

«بیش از ۲ هزار پرسنل بهداشتی در شمال غزه در روز اول ماه مبارک رمضان چیزی برای افطار پیدا نکردند.» این فقط بخشی از شرایط مردم غزه در ماه مبارک رمضان است که توسط وزارت بهداشت این شهر اعلام شده است. 

درحالی که مردم غزه با بحران و کمبود موادغذایی رو‌به‌رو هستند و چیزی برای افطار ندارند ایمان و مقاومت آنها یک زوج آمریکایی را تحت‌تاثیر قرار داده است. 

در اولین روز ماه رمضان، نویسنده و فعال رسانه‌ای آمریکا جفری شان‌کینگ با انتشار ویدیویی در شبکه اجتماعی فیس بوک از مسلمان شدن خود و همسرش به دلیل تأثیرپذیری از مقاومت مردم غزه خبر داد. 

شان کینگ در صفحه مجازی‌اش نوشته است که من و همسرم هم اکنون بعد از نماز عشاء در مسجدمان در ایالت تگزاس شهادتین را گفتیم، «این صبح همراه با بیش از یک میلیارد مسلمان در جهان، روزه را شروع می‌کنیم.»

او پیش از مسلمان شدن نیز به پشتیبانی از فلسطین و مخالفت با نسل‌کشی صهیونیست‌ها مشهور شده بود. شرکت متا حساب این فعال چپ آمریکایی را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به دلیل انتشار مطالبی در حمایت از فلسطین و وصف جنگ اسرائیل علیه نوار غزه، حذف کرده بود.

جفری شان کینگ ۴۴ ساله و دارای مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه ایالتی آریزونا است. وی در سال ۲۰۰۸ میلادی کلیسایی را در آتلانتا با نام کلیسای شجاعت تاسیس کرد و چهار سال این کلیسا را رهبری کرد، او از شبکه‌های اجتماعی برای جذب اعضای جدید استفاده می‌کرد و به عنوان کشیش فیس بوک معروف بود.

منبع: فارس

+