پوتین روی اسم این افراد خط کشید
پوتین روی اسم این افراد خط کشید

 فارس نوشت: همزمان با تشدید تنش‌های غرب و روسیه بر سر موضوعات مختلف از قبیل جنگ اوکراین، مسکو تعدادی از مقام‌های ارشد کشورهای حوزه بالتیک را ممنوع الورود کرد.وزارت خارجه روسیه اسامی تعدادی از سیاستمداران حوزه بالتیک (سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی) را که «به شدت علیه روسیه مواضع خصمانه» بروز داده‌اند، منتشر و […]

- پوتین روی اسم این افراد خط کشید

 فارس نوشت: همزمان با تشدید تنش‌های غرب و روسیه بر سر موضوعات مختلف از قبیل جنگ اوکراین، مسکو تعدادی از مقام‌های ارشد کشورهای حوزه بالتیک را ممنوع الورود کرد.وزارت خارجه روسیه اسامی تعدادی از سیاستمداران حوزه بالتیک (سه کشور استونی، لتونی و لیتوانی) را که «به شدت علیه روسیه مواضع خصمانه» بروز داده‌اند، منتشر و ورود آنها به روسیه را ممنوع اعلام کرد.

در بین این اسامی نام نخست‌وزیر لتونی اویکا سیلینا و نخست‌وزیر استونی کاجا کالاس دیده می‌شود. وزرای خارجه این دو کشور و همچنین وزیر خارجه لیتوانی هم به فهرست سیاه روسیه اضافه شدند.وزیر دفاع، وزیر کشور و فرمانده کل ارتش لیتوانی هم هدف تحریم روسیه قرار گرفتند. اقدام روسیه در اعمال تحریم علیه سران کنونی و سابق لتونی، لیتوانی و استونی در شرایطی انجام می‌گیرد که این سه کشور عضو ناتو هستند و با روسیه مرز مشترک دارند. طبق اعلام مسکو، نخست‌وزیران و روسای جمهور سابق لتونی و استونی هم ممنوع الورود شده‌اند.

وزارت خارجه روسیه پیش از این اعلام کرده بود که ۳۴۷ شهروند از لتونی، لیتوانی و استونی به این فهرست سیاه اضافه شدند.

 

منبع: اطلاعات انلاین