به گزارش زیرنویس، هر چند سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت، تعداد فوتی‌های حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال کاهش پیدا کرده اما از اول اسفند تا صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند، ۱۵ نفر در این حوادث فوت کردند و چهار هزار و ۷۳۵ نفر مصدوم شدند که […]

به گزارش زیرنویس، هر چند سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت، تعداد فوتی‌های حوادث مرتبط با مراسم شب چهارشنبه آخر سال در مقایسه با مدت زمان مشابه پارسال کاهش پیدا کرده اما از اول اسفند تا صبح چهارشنبه ۲۳ اسفند، ۱۵ نفر در این حوادث فوت کردند و چهار هزار و ۷۳۵ نفر مصدوم شدند که حال برخی از آنان وخیم است.

بابک یکتاپرست با اشاره به اینکه از میان مصدومان ۲۵۷ نفر دچار قطع عضو شدند، تصریح کرد: هزار و ۵۹۴ نفر آسیب به چشم و هزار و ۲۸۲ نفر دچار سوختگی شدند ضمن اینکه ۷۲ درصد افرادی که در این حوادث آسیب دیدند، رده سنی ۲۲ سال دارند.

یکتاپرست گفت: سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، آمار مصدومان ۲۲ درصد افزایش داشته، اما امسال این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۱۳ درصد افزایش داشته است.

آسیب به ۴ آمبولانس در شب چهارشنبه‌سوری

رئیس سازمان اورژانس استان تهران از خارج شدن ۴ آمبولانس از چرخه عملیات در حوادث مرتبط با شب آخرین چهارشنبه سال خبر داد.

محمداسماعیل توکلی رئیس سازمان اورژانس استان تهران نیز گفت: «۷۷۱ نفر از ابتدای صبح سه‌شنبه تا شب مصدوم شدند. همچنین ۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند، ۷۱ نفر قطع عضو شده، ۲۷۰ مورد آسیب به چشم و ۳۱۱ مورد سوختگی از ابتدای اسفند تاکنون گزارش شده است.»

وی ادامه داد: «در شب چهارشنبه‌سوری با اصابت مواد محترقه به آمبولانس‌ها چهار دستگاه آمبولانس از چرخه عملیات خارج شد.»

مجروح شدن ۳ مأمور پلیس

 سرهنگ علی همه‌خانی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: سه مأمور انتظامی در مأموریت چهارشنبه پایانی سال مجروح شدند. این سه نفر از پرسنل انتظامی با پرتاب نارنجک دست‌ساز، در مناطق فلاح و خیابان هنگام از ناحیه صورت مجروح شدند که بلافاصله برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل شدند. یکی از پرسنل از ناحیه صورت دچار جراحت و مصدومیت شدید شده که برای عمل جراحی به اتاق عمل منتقل شد.

۷ هزار تماس با آتش‌نشانی تهران در یک روز

 سیدجلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، درباره تماس‌های برقرار شده با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی در شب چهارشنبه سوری گفت: از ساعت هفت صبح سه‌شنبه تا ساعت ۲۳:۳۰ جمعاً شش هزار و ۶۸۹ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار شده است. اوج تماس‌ها اما از ساعت ۱۷ بود و ما شاهد روند افزایشی تماس با سامانه ۱۲۵ بودیم که تا ساعت ۲۳:۳۰ پنج هزار و ۵۴۸ تماس با سامانه ۱۲۵ برقرار و منجر به انجام ۲۴۷ عملیات شد.

منبع خبر: رکنـا