محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز جو آرام و پایداری بر خوزستان حاکم است. لذا برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه یا مه رقیق مورد انتظار است. وی خبر […]

محمد سبزه زاری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی از امروز جو آرام و پایداری بر خوزستان حاکم است. لذا برای شهرهای جنوبی و صنعتی غبار صبحگاهی یا افزایش نسبی غلظت آلاینده‌ها و برای مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی پدیده مه یا مه رقیق مورد انتظار است.

وی خبر داد: سامانه بارشی نسبتاً ضعیفی از اوایل فردا از سمت جنوب غرب و غرب وارد خوزستان می‌شود و تا اوایل شنبه در اغلب نقاط استان سبب بارش‌های پراکنده گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد متوسط و مه گرفتگی بعد از بارندگی در مناطق کوهستانی و جاده‌های مواصلاتی خواهد شد.

سبزه زاری اضافه کرد: مجدداً از اوایل یکشنبه سامانه بارشی فعّال و فراگیری از مرزهای غربی وارد خوزستان خواهد شد و تا سه شنبه در کل استان سبب رگبار و رعد و برق، وزش باد متوسط تا شدید، احتمال ریزش تگرگ، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان عنوان کرد: بیشترین حجم و شدت بارش‌ها از روز دوشنبه و در مناطق شرقی، شمالِ شرقی، شمالی، جنوبِ شرقی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

وی با اعلام اینکه روند دمای هوا در خوزستان از فردا کاهشی و از روز شنبه افزایشی و سپس با ورود سامانه بارشی کاهش خواهد یافت، بیان کرد: شمال خلیج فارس در زمان فعالیّت هر دو سامانه بارشی مواج و همراه با رگبار و رعد و برق خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه روز گذشته اهواز با ۲۵.۷ و ایذه با ۵.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط در استان گزارش شده‌اند. در شبانه روز گذشته اهواز به بیشینه دمای ۲۵.۷ و کمینه دمای ۱۴.۳ درجه سانتیگراد رسیده است.

منبع: مـهر

23 خرداد 1403

فال و طالع بینی امروز ۲۳ خرداد

فال روزانه خود و عزیزان تان را در ادامه بخوانید.

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده! 23 خرداد 1403

تیپ شلخته مهمان فوتبالی صداوسیما روی آنتن زنده!

تصویری از محمدرضا مهدوی در صداوسیما و کت عجیب او در فضای مجازی پربازتاب شد.

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟ 20 خرداد 1403

چرا خلبانان ریش نمی‌گذارند؟

اگرچه این موضوع ربطی به مقررات اداره هوانوردی فدرال (FAA) ندارد، اما بسیاری از خطوط هوایی بزرگ جهان قوانین سختگیرانه‌ای در رابطه با مو‌های صورت دارند. برای مثال، هواپیمایی آمریکن خلبانان را ملزم می‌کند که پیش از انجام وظیفه مو‌های صورتشان را بتراشند.