به گزارش زیرنویس، سردار تیمور حسینی امروز ۱۱ فروردین در حاشیه بازدید از آزاد راه رشت قزوین در جمع خبرنگاران گیلان اظهار کرد: اکنون در طرح نوروزی در مرحله مدیریت بازگشت سفرها هستیم که به کلانشهرها به‌ویژه تهران منتهی می‌شود. وی افزود: بخشی از مدیریت سفر برمی‌گردد به هموطنان گرامی که بازگشت خود را به […]

به گزارش زیرنویس، سردار تیمور حسینی امروز ۱۱ فروردین در حاشیه بازدید از آزاد راه رشت قزوین در جمع خبرنگاران گیلان اظهار کرد: اکنون در طرح نوروزی در مرحله مدیریت بازگشت سفرها هستیم که به کلانشهرها به‌ویژه تهران منتهی می‌شود.

وی افزود: بخشی از مدیریت سفر برمی‌گردد به هموطنان گرامی که بازگشت خود را به دقیقه ۹۰ موکول نکنند؛ با برنامه ریزی در محورها و اجرای محدودیت‌های ترافیکی در محورهایی نظیر چالوس و هراز و همین آزادراه رشت قزوین تلاش‌ها بر مدیریت تردد در پیک ترافیک است؛ در این ایام که اوج بازگشت‌ سفرها بوده باید قطعه ۸ کیلومتر آزادراه منجیل رودبار به صورت موقت به شمال-جنوب تغییر مسیر دهیم.

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: در همه استان‌ها مختلف محورهایی که به کلانشهرهای کشور منتهی می‌شود، جهت روان‌سازی ترافیک بتوانیم با ایمنی لازم و آسودگی خاطر و اجتناب از هرگونه سانحه‌ای این مهم را به پایان برسانیم.

سردار حسینی تصریح کرد: در کشور از آغاز طرح نوروزی تاکنون بیش از ۴۲۰ میلیون تردد در محورها ثبت شده، بیشترین ترددها به ترتیب مربوط به محورهای خراسان رضوی، گیلان، مازندران و فارس است. همچنین بیشترین انباشت مسافر را در مازندران، گیلان و خراسان رضوی می‌باشد.

وی ادامه داد: در سفرهای نوروزی تاکنون ۲ درصد کاهش تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل داشتیم به این دلیل که اغلب استان‌های کشور با هشدارهای قرمز و نارنجی مواجه بودند.

سردار تیموری با بیان اینکه تاکنون شرایط مدیریت سفرها خوب بوده، گفت: در استان گیلان با اقدام مناسب پروژه ۸ کیلومتر آزادراه منجیل رودبار که سالیان سال بر زمین مانده بود، افتتاح شد و در رفت با کمترین ترافیک مواجه بودیم.

رئیس پلیس راهور فراجا در خصوص تلفات جاده‌ای بیان کرد: تلفات سوانح جاده‌ ای تا امروز ۶۶۴ فوتی ناشی از حوادث جاده‌ای داشتیم که در مقایسه با سال گذشته باید منتظر بمانیم تا بعد از ۱۴ فروردین آمار را پزشکی قانونی اعلام کند، اما امیدواریم در پایان شاهد کاهش جانباختگان حوادث جاده‌ای باشیم.

منبع: ایسنا

منبع خبر: رکنـا