جواد نکونام یکی از ماندگارترین و باثبات ترین ملی‌پوشان کشورمان طی ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود. بازیکنی که تابستان سال ۱۳۷۸ برای اولین مرتبه توسط منصور پورحیدعلی فقید به تیم ملی دعوت شد و غیر از مقطعی که از جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان خط خورد، همواره یکی از ارکان ثابت تیم ملی بود و بالغ […]

- روزی که ستاره استقلال با تیم ملی خداحافظی کرد

جواد نکونام یکی از ماندگارترین و باثبات ترین ملی‌پوشان کشورمان طی ۴۰ سال اخیر محسوب می‌شود. بازیکنی که تابستان سال ۱۳۷۸ برای اولین مرتبه توسط منصور پورحیدعلی فقید به تیم ملی دعوت شد و غیر از مقطعی که از جام ملت‌های ۲۰۰۰ لبنان خط خورد، همواره یکی از ارکان ثابت تیم ملی بود و بالغ بر ۱۵ سال پیراهن این تیم را بر تن کرد.

سرمربی کنونی استقلال روز یازدهم فروردین سال ۱۳۹۴ هنگامی که تیم ملی برای برگزاری تقابلی دوستانه با سوئد به این کشور سفر کرده بود، برای آخرین بار پیراهن تیم ملی را پوشید و اتفاقا با گل‌زنی در آن مسابقه خاطره خوشی از خداحافظی‌اش بر جای گذاشت. ما بازی را با نتیجه سه بر یک واگذار کردیم و تک‌گل ایران توسط سرمربی کنونی استقلال به ثمر رسید.

فراموش نکنیم در بازی خداحافظی جواد نکونام میان ایران و سوئد، زلاتان ابراهیموویچ بازیکن سرشناس سوئدی‌ها نیز حضور داشت. جواد ۱۵۱ بازی ملی انجام داد و ۵۹ مرتبه نیز بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست.

منبع: خبـر ورزشی