استقلال اسفند سال ۱۳۶۸ را در حالی به پایان برد که شوک بزرگی به این تیم و منصور پورحیدری فقید، سرمربی آبی‌پوشان وارد شد. در آخرین روزهای اسفند ۶۸ سعید عزیزیان سنگربان اول استقلال با صراحت اعلام کرد از این تیم جدا می‌شود و بلافاصله هم وعده خود را عملی کرد. عزیزیان در تصمیمی عجیب […]

- روزی که چهره محبوب پرسپولیس با استقلال قرارداد بست!

استقلال اسفند سال ۱۳۶۸ را در حالی به پایان برد که شوک بزرگی به این تیم و منصور پورحیدری فقید، سرمربی آبی‌پوشان وارد شد.

در آخرین روزهای اسفند ۶۸ سعید عزیزیان سنگربان اول استقلال با صراحت اعلام کرد از این تیم جدا می‌شود و بلافاصله هم وعده خود را عملی کرد. عزیزیان در تصمیمی عجیب و بسیار خبرساز مستقیم از استقلال به پرسپولیس پیوست و آبی‌پوشان عملا نوروز سال ۶۹ را در حالی استارت زدند که دروازه‌بان اصلی نداشتند. در چنین وضعیتی احمدرضا عابدزاده سنگربان سرشناس و شماره یک تیم ملی نیز از تام اصفهان جدا شده و می‌خواست فوتبال خودش را در تهران دنبال کند. اتفاقا شایعات زیادی مطرح بود که پرسپولیس هم عابدزاده را می‌خواهد اما پیگیری جدی استقلالی‌ها و بحث‌هایی که در مورد اختلاف عابدزاده با علی پروین مطرح بود، موجب شد تا این دروازه‌بان در آخرین روزهای تعطیلات نوروزی سال ۱۳۶۹ آبی‌پوش شده و به جمع بازیکنان استقلال اضافه شود.

منصور پورحیدری در مصاحبه‌ای که تابستان سال ۱۳۹۰ با زیرنویس انجام داد پیرامون این اتفاق به ما گفت: برای این‌که کسی نتواند نظر عابدزاده را عوض کند، او را از فرودگاه سوار ماشین کردیم و به یک خانه ویلایی در حومه تهران بردیم. دوازدهم فروردین سال ۶۹ با احمدرضا توافق قطعی کردیم و دیگر خیالمان راحت شد که دروازه‌بان استقلال است.

احمدرضا عابدزاده با پیراهن استقلال قهرمان و نایب قهرمان جام باشگاه‌های آسیا شد، قهرمانی در لیگ قدس و جام باشگاه‌های تهران را نیز جشن گرفت و البته فاتح جام استقلال قطر هم گردید. اوتا انتهای سال ۱۳۷۱ بازیکن استقلال بود و پس از آن از این تیم جدا شد. احمدرضا عابدزاده پس از سپری کردن یک دوره بسیار تلخ مصدومیت، در نیمه دوم سال ۱۳۷۳ به پرسپولیس پیوست و تا سال ۱۳۸۰ در این تیم حضور داشت و حتی به بازوبند کاپیتانی قرمزپوشان پایتخت هم رسید.

منبع: خبـر ورزشی