به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های قسام اعلام کرد مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر صهیونیستی در غرب محله تل الهوا در غزه را با گلوله‌های خمپاره درهم کوبیده است. از سوی دیگر، روزنامه گاردین به نقل از منابعی در سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طرحی را برای انحلال آژانس […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، گردان‌های قسام اعلام کرد مرکز فرماندهی ارتش اشغالگر صهیونیستی در غرب محله تل الهوا در غزه را با گلوله‌های خمپاره درهم کوبیده است.

از سوی دیگر، روزنامه گاردین به نقل از منابعی در سازمان ملل تاکید کرد که رژیم صهیونیستی طرحی را برای انحلال آژانس آن روا در مقابل ارسال کمک‌های بیشتر به غزه ارائه داده است.

منابع مذکور عنوان کردند که طرح انحلال آن روا با این هدف ارائه شده که اگر گرسنگی در غزه اتفاق افتاد، سازمان ملل همدست و شریک در آن شناخته نشود.

گاردین به نقل از این منابع تاکید کرد که این طرح رژیم صهیونیستی در راستای برنامه‌های طولانی مدت این رژیم با هدف نابودی آن روا ارائه شده است.

چندی پیش نیز، آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آن روا) با هشدار درباره قحطی در سراسر غزه خواستار اعمال فشار بر رژیم صهیونیستی جهت اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری در زمینه ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

«فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس آن روا در این زمینه اعلام کرد که اجرای حکم دیوان بین‌المللی دادگستری برای ورود سریع کمک‌ها به نوار غزه مستلزم آن است که اسرائیل موضع خود را تغییر داده و اجازه دهد کمک‌ها به شکل روزانه به شمال غزه برسد. همچنین اسرائیل باید گذرگاه‌های زمینی اضافی را بازکند.

لازارینی در ادامه خواستار انجام یک اقدام جدی برای جلوگیری از قحطی در نوار غزه شده و از کشورهای عضو دیوان بین‌المللی دادگستری خواست تا فشار بیشتری برای اجرای احکام دادگاه لاهه علیه اسرائیل وارد کنند.

اخیراً قضات دیوان بین المللی دادگستری در تصمیمی متفق القول به اسرائیل دستور دادند تا تمامی اقدامات لازم و مؤثر را برای اطمینان از ورود مواد غذایی اولیه به نوار غزه بدون تأخیر انجام دهد.

دیوان دادگستری بین‌المللی همچنین از رژیم صهیونیستی خواست تا تضمین کند نظامیان این رژیم حقوق فلسطینی‌ها در غزه را نقض نمی‌کنند.

دادگاه لاهه همچنین رژیم صهیونیستی را ملزم به افزایش ظرفیت و تعداد گذرگاه‌های زمینی به غزه کرد و از این رژیم خواست این گذرگاه‌ها را تا زمانی که لازم باشد باز نگه دارد.

کمیسر کل آن روا فاش کرد که اسرائیل اطلاع داده با ارسال کاروان‌های کمک‌رسانی به شمال غزه موافقت نمی‌کند.

در این زمینه سازمان ملل متحد هشدار داد که نوار غزه با قحطی قریب الوقوع مواجه است و در حال حاضر بیش از ۱.۱ میلیون فلسطینی در غزه از ناامنی غذایی شدید رنج می‌برند.

از سوی دیگر سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در گفت و گو با شبکه آمریکایی ABC گفت که اسرائیل مسئولیت قانونی برای اجازه ورود کمک‌های بیشتر به نوار غزه را بر عهده دارد.

سخنگوی یونیسف با اشاره به وضعیت فوق بحرانی کودکان در نوار غزه اعلام کرد که این کودکان علاوه بر گرسنگی و مجروحیت و سایر بحران‌هایی که در جریان جنگ درگیر آن شده‌اند به شدت از نظر روانی آسیب دیده‌اند و به این فکر می‌کنند که یک روز از همین روزها در رخت خواب خود خواهند مرد.

براساس گزارش یونیسف تا کنون بر اثر جنگ در غزه ۱۳ هزار و ۷۵۰ کودک به شهادت رسیده‌اند.

آژانس آن روا اخیراً گزارش داد که جلوگیری از ورود کمک‌های انسان دوستانه به غزه توسط اشغالگران، سیستم بشردوستانه در این باریکه جنگ زده را در معرض خطر بیشتر قرار می‌دهد و منجر به عواقب جدی در سطوح بشردوستانه و حقوق بشر می‌شود.

منبع: مـهر