به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ سرهنگ علی مولوی با تسلیت سالروز شهادت امیر مؤمنان علی (ع) بیان کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران نوروزی به سمت شهرهای خود و همزمانی آن با  ترددهای روز طبیعت پیش بینی می کنیم  بر  حجم ترافیک جاده ها افزوده شود. وی افزود: به همین منظور پلیس راه استان اصفهان تمهیدات […]

به گزارش زیرنویس از اصفهان؛ سرهنگ علی مولوی با تسلیت سالروز شهادت امیر مؤمنان علی (ع) بیان کرد: با توجه به موج بازگشت مسافران نوروزی به سمت شهرهای خود و همزمانی آن با  ترددهای روز طبیعت پیش بینی می کنیم  بر  حجم ترافیک جاده ها افزوده شود.

وی افزود: به همین منظور پلیس راه استان اصفهان تمهیدات ویژه ای را در نظر گرفته که از آن جمله می توان به ممنوعیت تردد وسایل نقلیه باربری شامل انواع تریلر، کامیون و کامیونت از ساعت ۷ صبح تا ۲۴ امروز دوشنبه ۱۳ فروردین ماه در محور قدیم کاشان _ قم و بالعکس و همچنین ممنوعیت تردد انواع کامیون های کمپرسی حامل سنگ و مصالح ساختمانی تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه در محور نایین – انارک، خور – طبس و بالعکس اشاره کرد.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان،  مدیریت ترافیک جاده ها، تأمین ایمنی عبور و مرور با بکارگیری هدفمند از تمامی امکانات و ظرفیت های موجود، افزایش تیم های گشتی محسوس و نامحسوس ،  بهره گیری از سیستم های هوشمند کنترل ترافیک، اعمال محدودیت های تردد مقطعی، رسیدگی فوری به تصادفات، نظارت بر تردد ناوگان عمومی حمل بار و مسافر، تعامل و هماهنگی با دستگاه های امدادی و خدمات رسان از دیگر برنامه های پلیس راه استان در آخرین روز نوروز برشمرد. 

سرهنگ علی مولوی در خاتمه خاطر نشان کرد: به رانندگان توصیه می کنیم زمان بازگشت به شهرهای خود را مدیریت کرده و از هرگونه عجله و شتاب بی مورد  برای زودتر رسیدن به مقصد  خودداری کنند و  در صورت مواجه با ترافیک از رفتن به شانه خاکی راه بپرهیزند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ۷۰ درصد از تصادفات نوروزی در جاده های استان ناشی از خستگی و خواب آلودگی و عدم توجه به جلو بوده گفت: به رانندگان توصیه می کنیم هر ۲ ساعت یک بار به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در جاده توقف کرده و پس از استراحتی کوتاه و رفع خستگی به رانندگی خود ادامه دهند. همچنین درهنگام رانندگی از هرگونه عملی که موجب عدم تمرکز آنان می شود نظیر استفاده از تلفن همراه، استفاده از هندزفری، خوردن و آشامیدن و صحبت کردن با سرنشینان خودداری کنند . 

وی بر لزوم بستن کمربند ایمنی توسط رانندگان و تمامی سرنشینان در حین رانندگی تاکید کرد و اظهار داشت: سرنشینان خودرو وظیفه مهمی برعهده دارند و بایستی در طول مسیر هوشیار بوده و مراقب رفتارهای پرخطر راننده باشند و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات و یا عدم هوشیاری راننده به او تذکر دهند تا انشاء الله سفری ایمن و بدون حادثه را داشته و به سلامت به شهرهای خود بازگردند.

اصفهان/ بهمن راعی

منبع خبر: رکنـا