خوردن سالاد هنگام مصرف این داروها مضر است!
خوردن سالاد هنگام مصرف این داروها مضر است!

  به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، محققان دانشگاه ناتینگهام دریافتند که اقدامات غذایی مانند نخوردن سالاد می‌تواند باکتری‌های حامل ژن‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک در دستگاه گوارش را مسدود کند. این ژن‌های مقاوم در DNA باکتری‌ها یافت می‌شوند که می‌توانند بین سلول‌ها حرکت کرده و مقاومت باکتری‌ها در برابر […]

چرا خوردن سالاد همراه با آنتی بیوتیک مضر است؟

 

به گزارش اطلاعات آنلاین به نقل از ام اس ان، محققان دانشگاه ناتینگهام دریافتند که اقدامات غذایی مانند نخوردن سالاد می‌تواند باکتری‌های حامل ژن‌های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک در دستگاه گوارش را مسدود کند.

این ژن‌های مقاوم در DNA باکتری‌ها یافت می‌شوند که می‌توانند بین سلول‌ها حرکت کرده و مقاومت باکتری‌ها در برابر دارو را آسان‌تر کنند.

این مطالعه که در مجله PLoS One منتشر شد، خاطرنشان کرده در حالی که استراتژی‌های جهانی در برابر مقاومت آنتی‌بیوتیکی عمدتاً استفاده از دارو است، عواملی مانند «کسب و تداوم ژن‌های مقاوم مادام‌العمر» در روده انسان نادیده گرفته شده است.

این مطالعه ۱۴ کلاس آنتی بیوتیک را ارزیابی و سپس مدل‌های ریاضی دریافت ژن مقاوم را برای هزار نفر با استفاده از آنتی بیوتیک‌های مختلف شبیه سازی کردند.

یافته‌ها نشان داد که در حالی که تجمع ژن‌های مقاومت در روده به میزان مصرف آنتی‌بیوتیک مرتبط است، تنظیم غذا و تنظیم مصرف می‌تواند تعداد این ژن‌های اکتسابی را کاهش دهد.

این مطالعه تاکید دارد که این کاهش‌ها زمانی که افراد از آنتی‌بیوتیک‌ها استفاده می‌کنند به‌ویژه مؤثر است.

پروفسور استکل سرپرست این مطالعه گفت: “ژن‌های مقاوم را می‌توان در محصولات تازه، به ویژه سبزیجات سالاد – برگ‌های کاهو، گوجه فرنگی، خیار و ریشه‌هایی که اغلب به صورت خام خورده می‌شوند مانند تربچه و هویج – و سایر سبزیجات برگدار یافت.”

منبع: اطلاعات انلاین