به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحصن اسراییلی‌های معترض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای چندمین بار متوالی باردیگر برگزار شد. هزاران اسرائیلی از شب گذشته با برپایی تظاهراتی گسترده مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند. بسیاری از […]

به گزارش زیرنویس به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، تحصن اسراییلی‌های معترض به سیاست‌های کابینه نتانیاهو مقابل کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) برای چندمین بار متوالی باردیگر برگزار شد.

هزاران اسرائیلی از شب گذشته با برپایی تظاهراتی گسترده مقابل ساختمان کنست در قدس اشغالی خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند.

بسیاری از معترضین پس از این تظاهرات اقدام به تحصن مقابل ساختمان کنست کردند.

بر اساس گزارش‌ها، تظاهرات‌کنندگان خواستار برکناری نتانیاهو، برگزاری انتخابات زودهنگام و دستیابی به توافق برای مبادله اسرا هستند.

روز گذشته نیز، «یائیر لاپید»، نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی و رئیس احزاب مخالف کابینه فعلی این رژیم گفته بود: تنها چیری که برای نتانیاهو مهم است، ماندن در منصب نخست‌وزیری و حفظ کرسی خود است.

لاپید که در تظاهرات مقابل کنست در قدس اشغالی علیه نتانیاهو برگزار شد، افزود: انتخابات زودهنگام برخلاف ادعای نتانیاهو اسرائیل را فلج نمی‌کند چرا که اسرائیل هم‌اکنون با وجود کابینه او فلج شده و از هم فروپاشیده است.

وی خطاب به نتانیاهو گفت: نبرد با حماس، مذاکره مبادله اسرا، جبهه شمال و اوضاع کابینه به‌علت زمامداری تو فلج و شکست خورده است.

این اظهارات لاپید در حالی است که رسانه‌های رژیم صهیونیستی از بازداشت شماری از تظاهرات‌کنندگان مقابل کنست در قدس اشغالی خبر دادند.

دو روز پیش نیز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرده بودند که صدها صهیونیست معترض مجدداً مقابل منزل نتانیاهو در قیساریه دست به تظاهرات زده و خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو و اقدام جدی برای آزادی اسرای اسرائیلی در غزه هستند.

پایگاه خبری روسیا الیوم به نقل از منابع عبری زبان همزمان با تجمع اعتراضی صهیونیست‌ها در مقابل اقامتگاه نتانیاهو در قیساریه از تظاهرات صدها اسرائیلی مقابل مقر وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل آویو خبر داده بود.

تظاهرات کنندگان خواستار استعفای فوری نتانیاهو و امضای توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه در بیانیه‌ای ضمن حمله تند به نتانیاهو خواستار برکناری فوری او شدند.

آنان با حمل دست نوشته‌هایی ضد نتانیاهو تاکید کردند که نتانیاهو مانع اصلی بر سر راه دستیابی به توافق مبادله اسرا است و برای برکناری فوری او هر کاری خواهند کرد، زیرا این تنها راه بازگرداندن اسرای اسرائیلی است.

خانواده‌های اسرای صهیونیستی از گانتز، آیزنکوت و اعضای لیکود و تمامی اعضای کنست خواستند هر اقدامی که برای برکناری نتانیاهو لازم است، انجام دهند، زیرا او مانع از رسیدن به توافق شده و اختیارات لازم را به هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی نمی‌دهد.

منبع: مـهر