به گزارش زیرنویس ، سرهنگ علی حسینی بیان کرد: هر سال همزمان با ۱۳ فروردین و روز طبیعت، شهروندان عزیز برای تفریح و شادمانی به دامن طبیعت می‌روند تا جشن طبیعت را در کنار یکدیگر با شادمانی برگزار کنند. وی افزود: بی شک در این روز شاهد افزایش خرید حضوری مردم از فروشندگان سیار یا […]

به گزارش زیرنویس ، سرهنگ علی حسینی بیان کرد: هر سال همزمان با ۱۳ فروردین و روز طبیعت، شهروندان عزیز برای تفریح و شادمانی به دامن طبیعت می‌روند تا جشن طبیعت را در کنار یکدیگر با شادمانی برگزار کنند.

وی افزود: بی شک در این روز شاهد افزایش خرید حضوری مردم از فروشندگان سیار یا همان دست فروشان هستیم که این مسئله خطر جرائم اسکیمر یا کپی کارت های بانکی را افزایش می‌دهد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در همین راستا نیز پلیس فتا گشت‌های میدانی را ایجاد کرده و کارشناسان سایبری به صورت تصادفی و اتفاقی، در محل‌هایی که دست فروشان بیشتری فعالیت دارند، حضور پیدا کرده و دستگاه های کارتخوان آنان را بررسی می‌کنند.

سرهنگ حسینی از مردم خواست حتی‌المقدور در هنگام خرید از فروشندگان سیار از پول نقد استفاده نمایند و به هیچ عنوان در هنگام خرید از فروشندگان سیار و فروشگاه‌ها، عابر بانک خود را در اختیار آنان قرار نداده و تمامی مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت درون دستگاه پوز و وارد کردن رمز کارت را شخصا انجام دهند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به همکاران ما در پلیس فتا گزارش دهند.

 

خبرنگار حوزه انتظامی وحوادث علی رنجکش

 

منبع خبر: رکنـا