«سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان که ساختمان دیپلماتیک به شمار می‌رود، نشان دهنده این است که رژیم غاصب، هیچ خط قرمزی اعم از سیاسی، حقوقی، اخلاقی، نظامی و امنیتی برای […]

«سعدالله زارعی» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، اظهار کرد: حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری کشورمان که ساختمان دیپلماتیک به شمار می‌رود، نشان دهنده این است که رژیم غاصب، هیچ خط قرمزی اعم از سیاسی، حقوقی، اخلاقی، نظامی و امنیتی برای خود قائل نیست و بی محابا دست به جنایات می‌زند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی، خود را در شرایط اضطرار می‌بیند چرا که اگر احساس اضطرار نکند قواعد را زیر پا نمی‌گذارد. یک نیروی نظامی زمانی دست به کارهای غیر متعارف می‌زند که با وضعیت بسیار سخت مواجه باشد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به جنایات رژیم غاصب در غزه، گفت: رژیم جعلی اسرائیل ۶ ماه است که با دست باز، در غزه بدترین جنایت‌ها را علیه زنان و مردان و کودکان بی دفاع مرتکب می‌شود اما بنابر اعتراف خودشان، نتوانسته به اهداف خود در غزه دست یابد که همین امر نشان‌دهنده استیصال ارتش و نیروی نظامی این رژیم است.

زارعی افزود: رژیم جعلی اسرائیل، محور مقاومت را دلیل شکست‌های خود می‌داند و می‌داند که یمن، ایران، عراق و لبنان پای کار فلسطین ایستاده‌اند و لذا برای برای نجات خودشان، دست به چنین جنایاتی در سوریه می‌زنند.

وی اظهار کرد: اقدام رژیم غاصب علیه ایران در سوریه نه تنها گره‌ای از گرفتاری‌های رژیم غاصب باز نمی‌کند بلکه اساساً یک وضعیت جدید را علیه این رژیم به وجود می‌آورد.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه پس از حمله به کنسولگری ایران، هر اقدام با هر شدت و در هر نقطه‌ای از سوی دولت سوریه، محور مقاومت و ایران، صددرصد موجه تلقی می‌شود و این اقدام در دنیا به صورت مشروع پذیرفته شده است، افزود: رژیم جعلی اسرائیل، جاهلانه، دست جبهه مقاومت برای افزایش فشار بر گلوی خود را باز کرده است و این امکان را ایجاد کرده تا اتفاق بسیار بزرگی علیه این رژیم در منطقه رقم بخورد.

منبع: مـهر