به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، سایت خبری آکسیوس به نقل از یک مسئول آمریکایی مدعی شد که این کشور در پیامی به ایران ابلاغ کرده است که هیچ ارتباطی با حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق ندارد. در این گزارش تاکید شده است که واشنگتن به تهران ابلاغ کرده […]

به گزارش زیرنویس به نقل از المیادین، سایت خبری آکسیوس به نقل از یک مسئول آمریکایی مدعی شد که این کشور در پیامی به ایران ابلاغ کرده است که هیچ ارتباطی با حمله روز گذشته رژیم صهیونیستی به کنسولگری تهران در دمشق ندارد.

در این گزارش تاکید شده است که واشنگتن به تهران ابلاغ کرده است که از قبل در جریان این حمله قرار نداشته است.

آکسیوس اضافه کرد که تل آویو بعد از آغاز حمله و پرواز جنگنده‌ها، واشنگتن را در جریان این حمله قرار داده است.

در این گزارش ادعا شده است: اسرائیلی‌ها چیزی در خصوص قصد و نیت خود مبنی بر حمله به ساختمانی در سطح سفارت ایران به آمریکایی‌ها نگفته بودند.

پیش از این سفیر و معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت درخواست کرد نشستی فوری برای رسیدگی به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در سوریه برگزار کند.

معاون سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرده است: رژیم متجاوز صهیونیستی مسئولیت کامل عواقب چنین جنایات تروریستی را بر عهده دارد. جمهوری اسلامی ایران حق مشروع و ذاتی خود را بر اساس قانون‌های بین‌المللی و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطع به این‌گونه اقدامات تروریستی محفوظ می‌داند.

تجاوز رژیم صهیونیستی به دمشق و هدف قرار دادن ساختمان کنسولگری ایران در این شهر با واکنش‌های گسترده بین المللی رو به رو شده است.

منبع: مـهر