چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه قطار لیگ دوباره به حرکت در خواهد آمد تا تنور فوتبال داخلی در سال جدید داغ شود. بعد از تعطیلات نوروزی و بازی‌های تیم ملی و البته ایام عزاداری امام اول شیعیان، دوباره ورزشگاه‌ها پر از تماشاگر خواهد شد و دوباره فوتبال رونقی به جامعه خواهد داد. همیشه شروع دوباره لیگ […]

- شروع دوباره فوتبال با بازی بزرگ/ ۹۰ دقیقه فرصت برای زنده نگه داشتن شانس قهرمانی

چهارشنبه ۱۵ فروردین ماه قطار لیگ دوباره به حرکت در خواهد آمد تا تنور فوتبال داخلی در سال جدید داغ شود. بعد از تعطیلات نوروزی و بازی‌های تیم ملی و البته ایام عزاداری امام اول شیعیان، دوباره ورزشگاه‌ها پر از تماشاگر خواهد شد و دوباره فوتبال رونقی به جامعه خواهد داد.

همیشه شروع دوباره لیگ بعد از هر وقفه و تعطیلی اهمیت زیادی دارد اما این بار به خاطر ورود به سال جدید البته انتخاب اولین بازی در این سال مسئله جذاب‌تر از همیشه است. این بار فوتبال با یک بازی بزرگ دوباره آغاز می‌شود، دیدار بین سپاهان و تراکتور که از هر نظر و با هر متر و معیار یکی از بازی‌های مهم هر فصل فوتبال ماست.

فارغ از تاریخ و پیشینه و قدمت این دو باشگاه در فوتبال ایران که همواره رقابتی داغ با یکدیگر داشته‌اند، فارغ از هواداران میلیونی دو تیم که بدون شک در حال حاضر از پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران در شهرستان‌ها هستند و البته که روابط بین این هواداران در سال‌های گذشته همواره الگو و زبانزد همه بود اما این بار فضای جدید و متفاوت را تجربه می‌کنند! اتفاقی که در بازی‌های قبلی افتاد و باشگاه سپاهان را بر آن داشت که از چند روز قبل نسبت به انداختن لیزر هواداران هشدار بدهد و البته کیست که نداند ‌مسایل کوچک چطور در جریان مسابقه و با هیجان بازی تبدیل به بهمن‌های بزرگ و آوار می‌شوند!

این روزها به سبک همه رسانه‌های دنیا نتایج بازی‌های اخیر دو تیم در همه جا منتشر شده اما کیست که نداند این بازی برای جلب توجه و حساسیت نیازی به نتایج قبلی دو تیم هم ندارد، فقط کافیست به جایگاه دو تیم در جدول نگاه کنید و اهمیت این سه امتیاز که به کلی نتیجه بازی رفت و انتقام آن را تحت شعاع قرار می‌دهد. سپاهان در بازی رفت تراکتور را برد ما در حال حاضر شرایط دو تیم در بالای جدول به گونه‌ای است که فقط تیم برنده شانس بقا در کورس قهرمانی برای آخر فصل را خواهد داشت اما برای مربی اسپانیایی تراکتور یک دلیل شخصی هم وجود دارد!

پاکو خمس در تمام این دو سال توانایی و لیاقت خود را ثابت کرده اما همیشه با این اتهام روبروست که در بازی‌های بزرگ مقابل حریفان اصلی برای قهرمانی باخته است. او حالا فرصت دارد هم انتقام بازی رفت را بگیرد و هم یک بار برای همیشه طلسم ناکامی در بازی‌های بزرگ را بشکند. اما تمام این‌ها همه دلایل جذابیت این بازی نیست. در روزهای پایانی سال گذشته همسر مالک تراکتور به دیار باقی رفت و با توجه به خدماتی که او برای این تیم محبوب انجام داده بود، مراسمی شکوهمند برگزار شد. مالک تراکتور برای جبران محبت هواداران این تیم تماشای این مسابقه برای مردم را رایگان اعلام کرد و خبر رسیده که ۴۸ ساعت قبل از برگزاری مسابقه بیش از ۵۰ هزار نفر حضور خود را در ورزشگاه قطعی کرده‌اند.

این جو احساسی که تماشاگران می‌خواهند محبت محمدرضا زنوزی را جبران کنند، وقتی با شرایط جدول و نیاز خمس به پیروزی ترکیب شود، از هر تماشاگر منفعل و بدون انرژی هم یک بمب انگیزه می‌سازد، چه رسد به هواداران تراکتور که لقب پرشورها را به خود اختصاص داده‌اند و در شرایط عادی هم بسیار انرژی و انگیزه دارند.

برای اولین بار در این مسابقه با مساعدت مسئولان و رفع موانع بانوان هوادار تراکتور هم اجازه حضور در ورزشگاه را یافته‌اند و همین یک مورد برای تماشایی‌تر شدن یک مسابقه کافی بود. حالا این مسئله را به مجموعه دلایل بالا اضافه کنید تا ببینید که برای فوتبال دوستان هیچ کاری مهمتر از تماشای این مسابقه در شامگاه چهارشنبه نخواهد بود!

منبع: خبـر ورزشی