سرمربی تازه وارد و برزیلی پرسپولیس در ۶ هفته آغازین نیم فصل دوم نتایجی کسب کرده که قیاس آن با نتایج یحیی گل محمدی خالی از لطف نیست. پرسپولیس یحیی گل محمدی در ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست و سوم به ترتیب نتایج زیر را به دست آورد: هفته اول؛ پرسپولیس یک – آلومینیوم اراک […]

سرمربی تازه وارد و برزیلی پرسپولیس در ۶ هفته آغازین نیم فصل دوم نتایجی کسب کرده که قیاس آن با نتایج یحیی گل محمدی خالی از لطف نیست.

پرسپولیس یحیی گل محمدی در ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست و سوم به ترتیب نتایج زیر را به دست آورد:

هفته اول؛ پرسپولیس یک – آلومینیوم اراک صفر

هفته دوم؛ تراکتور تبریز صفر – پرسپولیس یک

هفته سوم؛ پرسپولیس یک – ذوب آهن اصفهان یک

هفته چهارم؛ فولاد خوزستان صفر – پرسپولیس ۲

هفته پنجم؛ پرسپولیس یک – استقلال یک

هفته ششم؛ پیکان یک – پرسپولیس ۳

جمع امتیازات در ۶ هفته ابتدایی نیم فصل اول: ۱۴ امتیاز

پرسپولیس اوسمار ویرا در ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست و سوم در نیم فصل دوم نتایج زیر را کسب کرد:

هفته شانزدهم؛ آلومینیوم اراک یک – پرسپولیس صفر

هفته هفدهم؛ پرسپولیس ۲ – تراکتور تبریز صفر

هفته هجدهم؛ ذوب آهن اصفهان صفر – پرسپولیس یک

هفته نوزدهم؛ پرسپولیس ۴ – فولاد خوزستان ۲

هفتم بیستم؛ استقلال صفر – پرسپولیس صفر

هفته بیست و یکم؛ پرسپولیس ۲ – پیکان صفر

جمع امتیازات در ۶ هفته ابتدایی نیم فصل دوم: ۱۳ امتیاز!

مقایسه عملکرد گل محمدی و سرمربی برزیلی در ۶ هفته اول/ یحیی یک امتیاز بیشتر از اوسمار گرفت!

نکته اول؛ با یک حساب سرانگشتی مشخص می شود تیم یحیی گل محمدی در نیم فصل اول با ۴ برد و دو مساوی و بدون باخت توانسته است ۱۴ امتیاز به دست بیاورد. تیم اوسمار ویرا اما با ۴ برد، یک باخت و یک مساوی یک امتیاز کمتر از یحیی گل محمدی در ۶ هفته ابتدایی لیگ بیست و سوم کسب کرده است!

نکته دوم؛ پرسپولیس با سرمربیگری یحیی گل محمدی توانست در ۶ هفته نخست لیگ برتر، ۹ گل به حریفان خود بزند. این در حالی است که پرسپولیس با هدایت اوسمار ویرا نیز در ۶ هفته آغازین نیم فصل دوم، همان ۹ گل  را به ثمر رسانده است.

نکته سوم؛ پرسپولیس یحیی گل محمدی در ۶ هفته ابتدایی نیم فصل اول فقط ۳ گل از رقیبان خود دریافت کرد. تیم اوسمار ویرا اما در نیم فصل دوم تا بدین جا (۶ هفته اول و پایان هفته بیست و یکم) نیز ۳ گل خورده است و درست به اندازه پرسپولیس گل محمدی گل خورده است!

نتیجه گیری نهایی: پرسپولیس با هدایت اوسمار ویرا هیچ تفاوتی با پرسپولیس یحیی گل محمدی نداشته و فقط سرمربی سابق و ایرانی سرخپوشان یک امتیاز بیشتر از سرمربی برزیلی گرفته است. جالب آن که تعداد گل های زده و خورده پرسپولیس با سرمربیگری اوسمار ویرا دقیقا به اندازه یحیی گل محمدی بوده و به عبارت بهتر تیم قرمز پایتخت با هدایت سرمربی جدید نه هجومی تر از تیم نیم فصل اول بوده است و نه تدافعی تر!

منبع: خبـر ورزشی