نشانه‌های پایان صهیونیست
نشانه‌های پایان صهیونیست

محسن پاک آیین تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به یکی از ساختمان‌های مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که به شهادت چند نفر منجر شد، اقدامی کاملا تجاوزکارانه و خلاف موازین و مقررات بین‌المللی است، زیرا در وهله اول این تجاوز به پایتخت یک کشور مستقل […]

- نشانه‌های پایان صهیونیست

محسن پاک آیین تحلیلگر مسائل بین الملل در یادداشتی نوشت: اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در حمله به یکی از ساختمان‌های مجاور سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که به شهادت چند نفر منجر شد، اقدامی کاملا تجاوزکارانه و خلاف موازین و مقررات بین‌المللی است، زیرا در وهله اول این تجاوز به پایتخت یک کشور مستقل انجام شده و ثانیا آن گونه که اعلام شد یک مکان دیپلماتیک از سوی اسرائیل هدف حمله قرار گرفته است که هر دوی اینها با مقررات پذیرفته شده بین‌المللی مغایرت دارد.

نکته دیگر این‌که رژیم صهیونیستی امروز با شرایط سختی روبه‌روست و به‌دلیل جنایات گسترده‌اش در غزه به‌عنوان رژیمی معروف شده که به نسل‌کشی دست زده و تمام قوانین بین‌المللی را نقض کرده است. قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه این رژیم که حتی از سوی آمریکا هم وتو نشد، نشان‌دهنده این است که رژیم‌صهیونیستی در چه شرایط سختی به سر می‌برد و از سوی دیگر هم در میدان و هم در غزه به‌رغم تمام جنایاتی که مرتکب شده، ناکام مانده و در روز‌های گذشته هم شاهد بودیم با وجود ادعا‌هایی که داشت مبنی بر این‌که بیمارستان الشفا محل استقرار نیرو‌های حماس است، مجبور شد با دست خالی و البته با کوله‌باری از جنایات از این بیمارستان عقب‌نشینی کند. از سوی دیگر صهیونیست‌ها با حملات زیادی از سوی حزب‌ا… لبنان روبه‌روهستند ودیروز اعلام شدکه حداقل ۶۸شهرک صهیونیست‌نشین توسط حزب‌ا… ویران شده است. 

صهیونیست‌ها از سوی یمنی‌ها نیز هدف حملات زیادی هستند و خودشان اعلام کردند که ایلات، سومین شهر سرزمین‌های اشغالی به یک شهر متروکه و مخروبه تخریب شده است. این شرایط بد به‌علاوه محاصره اقتصادی در دریای سرخ باعث شده این رژیم به‌دنبال گسترده‌تر کردن دامنه جنگ باشد تا کشور‌هایی مثل آمریکا و اروپا را برای کمک‌های بیشتر متقاعد کند. نماد این‌گونه طراحی‌های رژیم صهیونیستی، حملاتی است که دیروز به دمشق و مقر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت که مخالف تمام مقررات بین‌المللی و به منزله ایستادن در مقابل جامعه جهانی است. البته نتیجه این‌گونه اقدامات انتحاری چیزی جز مرگ و زوال نیست. درخصوص جنایتی که دیروز از سوی صهیونیست‌ها صورت گرفت در وهله اول دولت سوریه باید پاسخ قاطعی به این اقدام رژیم صهیونیستی بدهد هم به لحاظ دیپلماتیک و هم از ابعاد دیگر، چراکه دولت‌ها موظف به حفظ و حراست از نمایندگی‌های دیپلماتیک هستند. 

در وهله دوم هم کشور‌های جهان باید در شورای امنیت و سازمان همکاری اسلامی این اقدام رژیم‌صهیونیستی را محکوم کنند، زیرا اگر حمله به مراکز دیپلماتیک باب شود، این مسأله قابل کنترل نیست وامروزه براساس قوانین بین‌المللی، مذموم‌ترین شکل حمله، هدف قرار دادن مراکز دیپلماتیک است که دیروزرژیم‌صهیونیستی این اقدام راانجام داد. این‌گونه اقدامات نشان‌دهنده این است که توان بازدارندگی اسرائیل کاملا به پایان رسیده وهمان‌طور که بن‌گوریون، تئوریسین این رژیم سال‌ها قبل اعلام کرده بود، زمانی که قدرت بازدارندگی رژیم تمام شود باید منتظر زوال و نابودی آن بود. اقدام انتحاری دیروز اسرائیل نیز نشان‌دهنده وضعیت بسیار شکننده این رژیم است وقطعامسئولان جمهوری اسلامی ایران هم بابررسی ابعادمختلف این حادثه و اقدام تروریستی، تصمیمات لازم را خواهند گرفت.

منبع: روزنامه جام جم

+