پس از گمانه‌زنی‌های بسیار بر سر بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون، او با فصل جدید برنامه «مهمونی» با نام «مهمانی» بازگشت پرقدرتی به رسانه مورد علاقه‌اش داشت. درباره بازگشت طهماسب ذکر این نکته مهم است که او به هر حال به واسطه یکی از بخش‌های مهمونی در سال ۱۴۰۱ به شدت مورد انتقاد برخی از […]

 پس از گمانه‌زنی‌های بسیار بر سر بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون، او با فصل جدید برنامه «مهمونی» با نام «مهمانی» بازگشت پرقدرتی به رسانه مورد علاقه‌اش داشت. درباره بازگشت طهماسب ذکر این نکته مهم است که او به هر حال به واسطه یکی از بخش‌های مهمونی در سال ۱۴۰۱ به شدت مورد انتقاد برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته بود، همان بخش که اشاره داشت به دختری که بیرون می‌رود و بازداشت می‌شود و آن شوخی با ازدواج و بقیه مسائل، در واقع طهماسب در بستر «کنسل کالچر» می‌رفت که برای همیشه ناپدید شود، اما ظاهرا او تا حدی توانسته خودش را احیا کند، هر چند که هنوز خیلی از کاربران اصرار دارند که آن اتفاق را به خاطر بیاورند اما به نظر می‌رسد کیفیت مهمانی امسال او توانسته بر آن موج منفی غلبه کند.

آقای مجری، شما خوش‌شانس‌ترین ایرانیِ نوروز 1403 بودید
مهمانی امسال تلفیقی از عروسک‌های قدیم و جدید برنامه‌های طهماسب بود، توانست بخشی از اعتبار از دست رفته ایرج طهماسب در میان مردم را به او بازگرداند. اگرچه بخش اعظم این موفقیت مربوط به هنر صداپیشگان و عروسک گردانان این برنامه، علی‌الخصوص محمد بحرانی بود که با صداپیشگی عروسک‌های «آقای هم ساده» و «ببعی» هنرش را به رخ همگان کشید، اما کیست که نداند تمام این موفقیت ها مرهون مدیریت و کارگردانی ایرج طهماسب و بوده است.

آقای مجری، شما خوش‌شانس‌ترین ایرانیِ نوروز 1403 بودید

نکته جالب این بود که مهمانی هم از تیغ سانسور صداوسیما در امان نماند: در قسمت پنجم، شخصیت «قیمه» کاراکتر «ببعی» را گروگان گرفته بود! در این قسمت، «ببعی» التماس کرد که «قیمه» آزادی‌اش را به او پس بدهد و سپس به سبک همیشگی خود از همه خواست کلمه «آزادی» را با او تکرار کنند، اما این واژه از دیالوگ او حذف شد. در قسمت هشتم نیز، شخصیت «نوک خراب» خطاب به «ببعی» گفت: «فدات شم، شبنم رو کجات شم؟» سپس «ببعی» جواب داد: «شبنم رو پشمام». در بازپخش این قسمت، دیالوگ آن‌ها با تغییر پخش شد و پاسخ «ببعی» به کلی حذف شد.

آقای مجری، شما خوش‌شانس‌ترین ایرانیِ نوروز 1403 بودید

البته نکته منفی این برنامه که از دید کاربران فضای مجازی دور نمانده و منجر به انتقادات فراوانی از طهماسب شده است، عدم حضور کلاه قرمزی و پسر خاله در «مهمانی» بود که از سال ۱۴۰۱ تبدیل به روال کاری عادی او شده و این مجری و کارگردان توانمند از آن زمان سعی کرده با خلق عروسک های جدید، جای خالی آنان را پر کند، البته در این راه موفقیت‌هایی هم کسب کرده است. «پشه»، «بچه»، «کته خانم» و برخی عروسک‌های دیگر مهمانی حاصل این تلاش‌هاست که البته هرگز جای خاطرات به یاد ماندنی بچه های ایران (از دهه ۶۰ تاکنون) از کلاه قرمزی و پسرخاله را نخواهد گرفت. برخی کاربران امیدوار هستند شایعه اختلافات حمید جبلی (صداپیشه این دو عروسک محبوب) و ایرج طهماسب هر چه سریعتر حل شود تا زوج محبوب سینما و تلویزیون ایران دوباره شکل بگیرد.

آقای مجری، شما خوش‌شانس‌ترین ایرانیِ نوروز 1403 بودید

برخی نظرات کاربران در این باره را مرور می‌کنیم: 

مصطفی قاسمیان (روزنامه‌نگار) از «مهمانی» خیلی خوشش آمده: این شب‌ها با مهمانی خیلی حال می‌کنم. ترکیب عروسک‌های قدیمی‌تر «کلاه‌قرمزی» و عروسک‌های جدید «مهمونی» عالی از آب درآمده و فامیل دور درجه‌ یک است. دم ایرج طهماسب و دم شبکه نسیم گرم.

«حمید» بدون واکنش به برنامه جدید طهماسب، نبود حمید جبلی را یادآوری کرد: به یاد کلاه قرمزی و پسر خاله که به خاطر اختلافات حمید جبلی با ایرج طهماسب امسال تو مهمانی اقای مجری نبودن 

فواد شمس (روزنامه‌نگار) کار جدید طهماسب را یک شاهکار دانست: این فصل از برنامه مهمونی دیگه اوج کار ایرج طهماسب بود. از یک چیز طهماست خیلی خوشم می‌آید و واقعا باید الگوی همه باشد. اصلا به موج‌های زودگذر و جوگیری‌های کف روی آبی کاری ندارد. مستمر و درست و با پرنسیب کار حرفه‌ای خودش را می‌کند.

«رمزی» اما نظری برخلاف بقیه داشت: ایرج طهماسب با این برنامه مهمونی نشون داد بدون حمید جبلی رو به قهقراست.

«مهلا» هم علیه این برنامه توئیت زد: ولی من هیچ‌کدوم از کاراکترهایی که پارسال ایرج طهماسب توی «مهمونی» به «کلاه قرمزی» اضافه کرد رو دوست نداشتم.

«جان» هم بهترین عروسک برنامه طهماسب را معرفی کرد: احتمالاً کاراکتر آقای همساده بهترین کاراکتر طنز تاریخ سینما تلویزیون ایران باشه.

جو «مهمانی» هم کاربری به نام «مهرداد» را گرفته: ینی میخواین بگین عروسک‌هایی که ایرج طهماسب میسازه واقعا زنده نیستن؟واقعا قلبم میشکنه.

«قاسم» برخلاف اغلب کاربران نوشت: ویژگی خوب این مجموعه جدید ایرج طهماسب، نبودن کلاه قرمزیه.

«پژمان» هم انگار انتقادات از موضع گیری‌های طهماسب را فراموش کرده: من یادم نمیاد ایرج طهماسب چیکار کرده بود که باید کنسلش میکردیم ولی برنامه شو اصلا نگاه نمیکنم.

«زهره نوروزی» پول را عامل برگشت آقای مجری به تلویزیون دانست: برگشتن ایرج طهماسب به تلویزیون که البته اتفاق خیلی خوبیم هست نشون داد موضع گیری‌های سیاسی اهل هنر چندان قابل اعتنا نیست. پول حلال مشکلاته آقا. این وسط اونایی که رکب خوردن و لگد زدن چقدر به جیبشون ضرر زدن…

پیشنهاد کاربری به نام «مرضیه» هم در نوع خود جالب توجه بود: ایرج طهماسب ثابت کرد اونه که خلق می‌کنه نه عروسکهاش! نتیجتا عروسکهاشو از صداوسیما پس گرفت و به سیما بازگشت. امیدوارم امتیاز همه عروسکهاشو از سیما گرفته باشه تا اینبار در صورت بدعهدی مسئولین امر بتونه خارج از تلوزیون هم ازشون استفاده کنه.

برترین ها

+