نگاهی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی/ «مرگِ اسرائیل»؛ اتفاقی که افتاد
نگاهی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی/ «مرگِ اسرائیل»؛ اتفاقی که افتاد

گرچه سال ۹۴ عده‌ای از خارج و حتی داخل کشور تصور می‌کردند جمله «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» از رهبر انقلاب تنها یک خط و نشان سیاسی است که در میدان عمل خلاف آن رخ می‌دهد؛ اما بررسی سیر نزولی شرایط اقتصادی و خساراتی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به خود […]

- نگاهی به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی/ «مرگِ اسرائیل»؛ اتفاقی که افتاد

گرچه سال ۹۴ عده‌ای از خارج و حتی داخل کشور تصور می‌کردند جمله «رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید» از رهبر انقلاب تنها یک خط و نشان سیاسی است که در میدان عمل خلاف آن رخ می‌دهد؛ اما بررسی سیر نزولی شرایط اقتصادی و خساراتی که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به خود وارد کرده، تایید کننده این است که مرگ اسرائیل رقم خورده و اتفاقی است که آغاز شده است.

*یهودیانی که اسرائیل را نمی‌خواهند

درحالی نزدیک به ۲۰۰ روز بر جنایت ۷۷ ساله صهیونیستی در غزه اضافه شده و ۲۰۰ روز از دور تازه این جنایات می‌گذرد و رژیم صهیونیستی به خیال خام خود در حال نمایش قدرت نظامی و سیاسی‌اش به غزه و جهان است؛ این نمایش قلدرمآبانه حتی برای خود یهودیان نیز قابل قبول و جذاب نیست. طی این حدودا شش ماه بسیاری از یهودیان ضد صهیونیست در بیت المقدس و در حمایت از مردم فلسطین و غزه دست به راهپیمایی زده اند.

آخرین و مهم‌ترین این تظاهرات، تظاهرات ده‌ها هزار اسرائیلی در روز دوازدهم فروردین به منظور تحقق آتش بس در غزه بود که ذیل آن درخواست برگزاری زودهنگام انتخابات اسرائیل را نیز مطرح کردند. این درخواست درحالی مطرح شده است که دو سال دیگر از موعد نخست وزیری نتانیاهو باقی مانده و تلاش اسرائیلی‌ها برای برکناری نخست وزیری فعلی شان نمی‌تواند دلیلی جز اقدامات و تصمیمات اخیر نتانیاهو برای مقابله با غزه و تبعات اقتصادی و بین المللی زیاد این جنایت برای اسرائیل داشته باشد.

پر واضح است که بمباران لحظه به لحظه غزه جز با همراهی و همکاری شریکان بین المللی اسرائیل که در صدر آنها آمریکا قرار دارد میسر نشده است؛ اما با این حال اصرار بر تداوم این نسل کشی برای اسرائیل هزینه‌های گزافی بر جای گذاشته و خسارات اقتصادی به این رژیم وارد کرده است. کما اینکه رژیم صهیونیستی برای جبران این خسارات در تلاش است یهودیان ارتدوکس (حریدی) که از سال ۱۹۴۸ و برای نسل‌ها معافیت دریافت کرده بودند را اکنون برای مقابله با مقاومت در غزه به خدمت سربازی ببرد و صراحتا اعلام کرده است که در غیر این صورت خسارات اقتصادی متوجه این رژیم خواهد شد. هرچند این اظهار نظر اسرائیل با واکنش منفی احزاب یهودی افراطی ارتدوکس مواجه شده است و نهایتا گروهی از نیرو‌های ذخیره و افسران بازنشسته اسرائیلی یک محله ارتدوکس نیز دست به تظاهرات در این رابطه زدند.

*از سیر نزولی اقتصاد رژیم صهیونیستی تا ریزش طرفداران نتانیاهو

بر اساس برآورد‌ها نسل کشی اسرائیل در غزه برای رژیم صهیونیستی تا کنون حدود ۲۰۰۰ کشته، بالغ بر ۱۰ هزار مجروح و حدود ۳۰۰ اسیر برجای گذاشته است. همچنین طبق تحلیل‌های منتشر شده در برخی رسانه‌های خارجی، پیش‌نویس اصلاح‌شده بودجه ۲۰۲۴ اسرائیل نشان می‌دهد که کسری بودجه اسرائیل از ۲.۲۵ درصد به ۶.۶ درصد تولید ناخالص داخلی در سال جاری، افزایش می‌یابد.

طبق گزارش «رویترز» پیش‌نویس اصلاح‌شده بودجه ۲۰۲۴ اسرائیل نشان می‌دهد که این جنایت پس از زیان‌های پیش‌بینی شده ۱.۴ درصدی سال گذشته، منجر به کاهش ۱.۱ درصدی رشد اقتصادی اسرائیل در سال جاری می‌شود. شاید همین خسارات وارد شده بر اسرائیل ناشی از مقابله با غزه است که طرفداران نتانیاهو را تا جایی کاهش داده است که برخی از یهودیان خواستار برگزاری زودهنگام انتخابات اسرائیل شده‌اند.

به نام ما جنگ نکنید

این مقابله با تفکرات صهیونیستی از سوی یهودیان به همین جا ختم نمی‌شود، علاوه بر اعتراضات یهودیان ضد رژیم صهیونیستی و در حمایت از مردم فلسطین در شهر‌های واشنگتن، نیویورک، سان‌فرانسیسکو و لس آنجلس آمریکا، لندن انگلیس، پاریس فرانسه، سیدنی استرالیا، برلین آلمان، آتن یونان و بازل سوئیس، حدود صد معترض نیز در کنگره آمریکا درحالی خواستار آتش بس در غزه شدند که لباس‌هایی با شعار‌های «یهودیان می‌گویند آتش‌بس همین حالا» و «به نام ما جنگ نکنید» بر تن داشتند.

این یعنی دست صهیونیست‌ها حتی برای پیروان آیین یهود هم رو شده است و آنها نیز می‌دانند نتانیاهو به نام آنها و به کام دیگران درحال جنایتی است که مشخصا آخر این کشتار مردم بی گناه فلسطین به ضرر آنها تمام می‌شود. با همه این تفاسیر، اما رژیم اسرائیل در راستای تامین منافع شرکای سیاسی خود درصدد است تا به این جنایت ادامه دهد.

رخداد‌های اخیر و مقاومت غزه و حماس در عین محدودیت‌های نظامی، تسلیحاتی و نیروی جنگی، بیانگر این حقیقت است که هرآنچه در میدان جنگ و توپ و خمپاره از رژیم صهیونیستی به نمایش گذاشته شده، فقط دست و پا زدن‌های آخر این رژیم برای حفظ چهره قدرتمند و موجه خود در مجامع بین المللی است. تیر‌های آخری که راه به جایی نخواهد برد چراکه به زبان ساده در جهان امروز دیگر از اسرائیل چیزی جز «لب و دهان» باقی نمانده است.

جنایات این جنگ صدای هرچند ضعیف مجامع بین المللی را نیز درآورده و اغلب کشور‌ها خواستار توقف اقدامات اسرائیل و آتش‌بس هستند؛ از این رو می‌توان این اقدامات نمایشی را به پای آن گذاشت که پذیرش شکست برای یک مغلوب شده کاری دشوار است و از این رو رژیم صهیونیستی در آخرین جنایات خود برگ تازه‌ای را رو کرد و آن حمله به ساختان سفارت ایران در سوریه بود.

این اقدام اسرائیل رسما بر خلاف کنوانسیون وین مبنی بر مصونیت اماکن دیپلماتیک و دیپلمات‌ها است که اسرائیل نیز آن را امضا کرده و از این رو رژیم صهیونیستی با حمله به ساختمان سفارت ایران در سوریه اقدامی خلاف معاهدات بین المللی انجام داده است و قطعا جمهوری اسلامی ایران نیز پیگیری حقوقی و بین المللی این امر را از سر خواهد گرفت، اما پیگیری‌های حقوقی چیزی از جنایتی که اخیرا علیه کشورمان رقم زد کم نمی‌کند. با این وجود نباید فراموش کرد که دست و پا زدن‌های آخر اسرائیل با خیال خام پیروزی در برابر ملتی که به گفته رهبرشان «عاشق مبارزه با صهیونیست‌ها» هستند، نتیجه‌ای جز نزدیک شدن به پایان خود ندارد.

منبع: ایسنا

+