به گزارش زیرنویس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. در این گفت‌وگوی تلفنی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز تسلیت در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از […]

به گزارش زیرنویس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی، آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن ابراز تسلیت در خصوص حملات رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان، افزود؛ امروز سازمان ملل متحد نیز در همین رابطه بیانیه ای را صادر کرد و ما هر گونه حمله به افراد و اماکن دیپلماتیک را محکوم می‌کنیم.

آنتونی گوترش همچنین به سه نگرانی سازمان ملل متحد از جمله ضرورت برقراری فوری آتش بس، ارسال کمک‌های بشر دوستانه به غزه و ضرورت جلوگیری از گسترش دامنه جنگ تاکید کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفت‌وگوی تلفنی از محکومیت و ابراز همدردی دبیر کل سازمان ملل متحد در خصوص حمله رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت کشورمان در دمشق قدردانی کرد و افزود: جنایات اخیر رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت هفت مستشار نظامی رسمی جمهوری اسلامی و شش شهروند بی گناه سوری و مجروح شدن برخی از آنان شد، نقض صریح کنوانسیون‌های بین المللی در مصونیت اشخاص و اماکن دیپلماتیک است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: انتظار ما این است که این اقدام تروریستی رژیم اسرائیل از سوی سازمان ملل متحد به شدت محکوم شود.

وی همچنین خواستار کمک دبیرکل سازمان ملل متحد به برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص شد.

وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان ساخت: متأسفانه رژیم نسل‌کش اسرائیل امروزه جامعه بین المللی را به گروگان گرفته است و اقدامات این رژیم اشغالگر، صلح و امنیت منطقه و جهان را به خطر انداخته است.

امیرعبداللهیان در پایان از تلاش‌های دبیرکل سازمان ملل متحد در تلاش برای ارسال کمک‌های انسان دوستانه به غزه و به خصوص حضور مجدد شخص دبیرکل در مرز رفح قدردانی کرد.

منبع: مـهر