دلار بازار مسکن را به هم می‌ریزد؟
دلار بازار مسکن را به هم می‌ریزد؟

«دنیای‌اقتصاد» نوشت: اما این اتفاق، بخشی از اتفاقات کلیدی مسکن ۱۴۰۲ است. سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان ۶۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و به ۷۵ میلیون تومان رسید. به این ترتیب قیمت مسکن برای ششمین سال متوالی با جهش همراه شد. این جهش‌های مکرر نیمه‌خالی بازار مسکن است که نشان می‌دهد، هر […]

- دلار بازار مسکن را به هم می‌ریزد؟

«دنیای‌اقتصاد» نوشت: اما این اتفاق، بخشی از اتفاقات کلیدی مسکن ۱۴۰۲ است. سال گذشته متوسط قیمت هر مترمربع آپارتمان ۶۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش یافت و به ۷۵ میلیون تومان رسید. به این ترتیب قیمت مسکن برای ششمین سال متوالی با جهش همراه شد. این جهش‌های مکرر نیمه‌خالی بازار مسکن است که نشان می‌دهد، هر چقدر «ریسک‌های تورم‌ساز» در بیرون این بازار فعال باشد، روند رشد قیمت هم ادامه پیدا می‌کند.

 با این حال، در سالی که گذشت، بازار مسکن به شکلی متفاوت به جهش آخرسالی قیمت دلار واکنش نشان داد. رشد بیش‌از حد قیمت مسکن در سال‌های اخیر، باعث «مقاومت آن در برابر محرک‌ها» شده است.

 به رغم رشد ۱۱ درصدی قیمت دلار در ۲ماه پایانی سال گذشته، قیمت مسکن ۸ درصد افزایش یافت و این رشد کمتر باعث شد قیمت دلاری هر مترمربع حدود ۲۰۰ دلار نسبت به نیمه اول سال افت کند.

منبع: اطلاعات انلاین