بازار‌های مالی با این قیمت‌ها به هم ریخت
بازار‌های مالی با این قیمت‌ها به هم ریخت

اطلاعات نوشت: در تداوم روند افزایش قیمت جهانی طلا که از بهمن پارسال شروع شده است، دیروز بهای معاملات طلا در بورس های بین المللی به بالاترین رکورد خود رسید و از هر اونس (۳۱.۱ گرم) ۲۲۶۳ دلار فراتر رفت. به موازات این رویداد، قیمت این هر گرم طلای ۱۸ عیار(بدون مزد ساخت) در بازار […]

- بازار‌های مالی با این قیمت‌ها به هم ریخت

اطلاعات نوشت: در تداوم روند افزایش قیمت جهانی طلا که از بهمن پارسال شروع شده است، دیروز بهای معاملات طلا در بورس های بین المللی به بالاترین رکورد خود رسید و از هر اونس (۳۱.۱ گرم) ۲۲۶۳ دلار فراتر رفت.

به موازات این رویداد، قیمت این هر گرم طلای ۱۸ عیار(بدون مزد ساخت) در بازار تهران به ۳ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید که حداقل ۵۰۰ هزار تومان بیشتراز بالاترین قیمت ثبت شده در سال گذشته است.

این گزارش می افزاید دیروز تقاضای خرید مصنوعات طلای دست دوم (که فاقد مزد ساخت هستند) در بازار تهران بالا بود و به همین علت عمده معاملات در همین حوزه صورت گرفت.

از سوی دیگر هر قطعه سکه بهار آزادی(طرح جدید) دیروز در بازار تهران ۴۲ میلیون  و ۱۵۰ هزار تومان داد و ستد شد که حداقل ۴ میلیون تومان گرانتر از بالاترین قیمت معاملات در سال گذشته است.

در بازار آزاد خرید و فروش ارز نیز با وجود با پایان تعطیلات نوروزی و کاهش تقاضای خرید ارز از سوی مسافران، قیمت ها تحت تأثیر رویدادهای سیاسی و نظامی منطقه خاورمیانه کاملا صعودی بود به گونه ای که هر دلار آمریکا با ۱۵۰۰ تومان افزایش نسبت به آخرین معاملات اسفند گذشته ۶۳ هزار و ۱۶۰ تومان و هر یورو اتحادیه اروپایی با ۲۲۰۰ تومان افزایش به بهای ۶۸ هزار تومان داد و ستد شد.

پوند انگلستان نیز در معاملات دیروز ۲۴۰۰ تومان گران شد و ۷۹ هزار و ۵۰۰ تومان به فروش رفت.از سوی دیگر ارزش درهم امارات متحده عربی که پیش از تعطیلات نوروزی در بازار تهران ۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان بود، در معاملات دیروز به ۱۷ هزار و ۳۰۰ تومان رسید.

 در بازار سرمایه نیز آشفتگی معاملات باعث ریزش قابل ملاحظه شاخص معاملات شد.

این گزارش می افزاید شاخص کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران دیروز با ۱۵ هزار و ۹۰۷ واحد کاهش به ۲ میلیون و ۲۴۵ هزار و ۲۶۴ واحد رسید و شاخص کل هم وزن نیز با ۱۰ هزار و ۳۸۷ واحد نزول روی ۷۵۹ هزار و ۸۲۲ واحد ایستاد.

منبع: اطلاعات انلاین