استقلال صدرنشین جدول است و شانس خوبی برای قهرمانی دارد اما مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبر ورزشی نتوانست نگرانی خودش از بابت اختلاف حل نشده علی خطیر و جواد نکونام را کتمان کند.  استقلال صدرنشین لیگ برتر است و می‌تواند قهرمان شود. به نظر شما این اتفاق رخ می‌دهد یا ماجرای بهار سال گذشته […]

- خریدن استقلال و پرسپولیس برای هیچ تاجری جذاب نیست/ استقلال از ماجرای فتح‌الله‌زاده و ساپینتو درس بگیرد؛ شاید اختلاف نکونام و خطیر قابل جبران نباشد

استقلال صدرنشین جدول است و شانس خوبی برای قهرمانی دارد اما مجید نامجومطلق در گفت‌وگو با خبر ورزشی نتوانست نگرانی خودش از بابت اختلاف حل نشده علی خطیر و جواد نکونام را کتمان کند. 

استقلال صدرنشین لیگ برتر است و می‌تواند قهرمان شود. به نظر شما این اتفاق رخ می‌دهد یا ماجرای بهار سال گذشته برای آبی‌ها تکرار خواهد شد؟
امیدوارم ماجراهای سال گذشته تحت هیچ شرایطی تکرار نشود چون استقلال شانس خیلی خوبی برای قهرمانی دارد و وقوع چنین اتفاقی می‌تواند طرفدارانش را خیلی خوشحال کند. همه ما دوست داریم استقلال قهرمان شود اما متأسفانه سرمربی و مدیرعامل باشگاه استقلال هنوز با هم خوب نیستند. من می‌ترسم این مسئله یک جایی به ما ضربه بزند که دیگر قابل جبران نباشد. باید هرچه زودتر اتحاد حاصل شده و تمام ارکان باشگاه در کنار هم دست به دست بدهند و برای موفقیت استقلال تلاش کنند. البته انصافاً الان هم مدیران باشگاه، هم کادر فنی و هم بازیکنان تلاش می‌کنند و هواداران هم حامی تیم هستند اما این تلاش باید در یک راستای واحد صورت بگیرد. یادمان نرود که باید شرایط استقلال را مانند یک بادکنک دید که حتی اگر یک سوراخ ریز روی بدنه آن شکل بگیرد، موجب ترکیدن همه آن می‌شود. 

استقلال سال گذشته دقیقاً در ماه فروردین و با وجود اینکه نتایج خوبی در لیگ برتر می‌گرفت اما اختلافات داخلی عجیبی داشت. از نرسیدن به لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا تقابل علنی ریکاردو ساپینتو با علی فتح‌ا…زاده. ماجراهایی که خیلی‌ها می‌گویند در قهرمان نشدن آبی‌ها نقش مهمی داشتند. 
در دوره‌ای که ما فوتبال بازی می‌کردیم، تأکید داشتیم باشگاه یک خانواده است و اسرار آن نباید به بیرون درز پیدا کند. این خانواده می‌تواند مانند هر خانواده دیگری هم چنین مشکلاتی داشته باشد اما قضیه باید تحت هر شرایطی درون خودمان حل می‌شد. شرایط کنونی استقلال هم دقیقاً همین‌طور است. استقلال باید در شرایط کنونی از ماجرای ریکاردو ساپینتو و فتح‌ا…‌زاده درس بگیرد. این اختلافات می‌تواند موجب ایجاد شکاف و جدایی میان هواداران نیز بشود و آنها را دو تکه کند. اتفاقی که واقعاً برای استقلال خیلی بد است. باید قبول کنیم فوتبال ایران مثل عربستان نیست که دغدغه مالی نداشته باشد. شرایط باشگاه‌های ما مانند وضعیت اقتصادی کشور است و به لحاظ معیشتی همان‌طور که گروهی از مردم سختی می‌کشند، باشگاه‌ها نیز با بدهی دست و پنجه نرم می‌کنند ولی باید کار را با تدبیر و رفاقت جلو برد. 

و به عنوان سؤال آخر؛ به نظر می‌رسد استقلال و پرسپولیس خریدار ندارند و سهام‌شان فروخته نشده است. خود شما اگر تاجر بودید سهام استقلال و پرسپولیس را می‌خریدید؟
باید واقعیت را بگوییم و حقیقت را بپذیریم. حقیقت این است که خریدن استقلال و پرسپولیس در شرایط کنونی برای هیچ تاجری جذابیت ندارد. بخش اعظمی از درآمدهای باشگاهی به حق پخش تلویزیونی برمی‌گردد که استقلال و پرسپولیس چنین شرایطی را ندارند. علاوه بر آن در مورد فروش پیراهن‌های دو تیم بحث بلیت‌فروشی و تبلیغات هم درآمد آن‌طوری نیست که تاجران را مجاب به خرید بکند چون بخش خصوصی می‌آید تا از کنار خرید سهام هر کارخانه یا باشگاهی سود داشته باشد. وقتی قرار باشد بخش خصوصی وارد عمل شده و پول بدهد اما نتواند مدیران مورد نظرش را در هیأت‌مدیره یا مدیرعامل بگذارد، قطعاً تمایلش را از دست می‌دهد همان‌طور که در سالیان گذشته نیز افرادی در داخل و خارج از کشور بودند که می‌خواستند استقلال و پرسپولیس را بخرند اما وقتی شرایط را دیدند، پشیمان شدند و جلو نیامدند.

منبع: خبـر ورزشی