امروز چرخ فوتبال با انجام دو مسابقه معوقه در سال جدید دوباره به حرکت در خواهد آمد. دور برگشت هم مثل دور رفت بازی‌های معوقه زیادی داشت که مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند ابتدا این بازی‌ها برگزار شود و سپس دیدارهای هفته بیست‌ودوم. اما به شکل طبیعی هفته بیست‌ودوم شروع رسمی مسابقات لیگ در فصل […]

- به استقبال شروع دوباره لیگ/ دور برگشت رکورد دور رفت را تکرار می‌کند؟

امروز چرخ فوتبال با انجام دو مسابقه معوقه در سال جدید دوباره به حرکت در خواهد آمد. دور برگشت هم مثل دور رفت بازی‌های معوقه زیادی داشت که مسئولان سازمان لیگ تصمیم گرفتند ابتدا این بازی‌ها برگزار شود و سپس دیدارهای هفته بیست‌ودوم. اما به شکل طبیعی هفته بیست‌ودوم شروع رسمی مسابقات لیگ در فصل جاری و در سال ۱۴۰۳ خواهد بود. دیدارهای این هفته طی سه روز و به این ترتیب برگزار خواهند شد:

شنبه ۱۸ فروردین:

  • ذوب آهن – شمس آذر
  • استقلال – مس رفسنجان
  • نساجی – ملوان

یکشنبه ۱۹ فروردین:

  • پیکان – استقلال خوزستان
  • گل گهر – پرسپولیس
  • فولاد – هوادار

دوشنبه ۲۰ فروردین:

  • صنعت نفت – سپاهان
  • تراکتور – آلومینیوم

سه تیم تراکتور، سپاهان و آلومینیوم امروز در دیدارهای معوقه به میدان خواهند رفت و به همین دلیل بازی‌های آن‌ها به روز دوشنبه موکول شده تا فرصت استراحت بیشتری داشته باشند.

هفته بیست‌ودوم دیدارهای برگشت هفته هفتم در دور رفت است. هفته‌ای که صاحب یک رکورد در این فصل فوتبال ما شد، اولین هفته بدون مساوی که هر ۸ بازی برنده داشت. این یعنی در تمام ۸ مسابقه این هفته شاهد رویش گل بودیم که برای فوتبال ما یک رکورد است. دور رفت دیدارهای این هفته جمعا ۱۷ گل داشت تا میانگین گل‌ها در هر مسابقه از عدد ۲ عبور کند. فوتبالی‌ها می‌دانند که این هم برای لیگ ما یک دستاورد مثبت است، اگرچه فاصله کهکشانی با آمار روز دنیا دارد!

به بهانه شروع دوباره لیگ بد نیست نگاهی به دیدارهای دور رفت همین هفته داشته باشیم:

پنج‌شنبه ۱۳ مهر، شمس آذر در خانه خود ۲-۱ مغلوب ذوب آهن شد. آلومینیوم هم در اراک ۴ گل از مهمان خود تراکتور خورد و برای ادامه روند موفقیت مهمانان در بازی سوم این روز نیز پیکان با یک گل در اهواز استقلال خوزستان را شکست داد!

در روز دوم، جمعه ۱۴ مهر ماه، فولاد در تهران با یک گل هوادار را برد. روز سوم برگزاری مسابقاتِ این هفته شنبه ۱۵ مهر ماه دو بازی برگزار شد که ابتدا استقلال در رفسنجان با یک گل مس را شکست داد و سپس در اصفهان سپاهان ۴-۱ صنعت نفت آبادان را برد؛ با این نتیجه طلسم پیروزی مهمانان در خانه حریف بعد از ۵ دیدار شکست.

و در دو بازی آخر دور رفت هفته موردنظر، یک‌شنبه ۱۶ مهر راهی که سپاهان آغاز کرده بود توسط ملوان و پرسپولیس ادامه پیدا کرد. دو تیم مدعی و ریشه‌دار هر دو با یک گل مهمان خود را شکست دادند، ملوان دربی شمال را از نساجی برد و پرسپولیس گل گهر را در ورزشگاه آزادی شکست داد.

حالا باید دید در شروع دوباره فوتبال در سال جدید آیا تیم‌ها قادر به جابه‌جایی رکورد ۱۷ گل در این هفته هستند یا این‌که حداقل می‌توانند با رکورد نداشتن مساوی در یک هفته برابری کنند یا خیر.

این مطلب را هم بخوانید: پیشنهاد وسوسه‌انگیز خارجی برای اوسمار/ شرمندگی به سبک پرسپولیسی‌ها!

منبع: خبـر ورزشی