در دنیا انواع و اقسام مواد غذایی و خوراکی‌های خوشمزه‌ای وجود دارد. اگر از ان دسته افرادی هستید که به سلامت بدن خود فکر می‌کنید و مفید و سالم بودن غذا را به خوشمزگی آن ترجیح می‌دهید حتما این مطلب را بخوانید. ممکن است هیچ یک از مواد خوراکی که گفته ایم مورد پسند شما […]

در دنیا انواع و اقسام مواد غذایی و خوراکی‌های خوشمزه‌ای وجود دارد. اگر از ان دسته افرادی هستید که به سلامت بدن خود فکر می‌کنید و مفید و سالم بودن غذا را به خوشمزگی آن ترجیح می‌دهید حتما این مطلب را بخوانید.

با خوردن این خوراکی‌ها بدنتان سپاسگزار شماست!

ممکن است هیچ یک از مواد خوراکی که گفته ایم مورد پسند شما نباشد، اما اگر سعی کنید در رژیم غذایی خود حداقل یکی از این مواد را بگنجانید مطمئن باشد بدنتان از شما سپاسگزار خواهد بود:

عسل یکی از بهترین مواد غذایی در دنیا است که در بهبود سریع زخم‌ها و التهابات پوستی به شما کمک می‌کند. میکروب‌های معده را می‌کشد و انرژی بدنتان را تأمین می‌کند. هرگز فاسد نمی‌شود و سرشار از آنتی اکسیدان است.

صادقانه باید بگوییم موز پرخاصیت‌ترین میوه‌ای است که تا به حال شناخته شده است. سروتونین موجود در آن خلق و خوی شما را تنظیم و به هضم غذا در معده کمک می‌کند. استرس و اضطرابتان را نیز از بین می‌برد.

سعی کنید حداقل یک بار در روز زنجبیل را به چای و یا نوشیدنی‌های دیگر اضافه و میل کنید. زنجبیل ضد تهوع است. زخم معده را درمان می‌کند و سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد. زنجبیل برای خانم‌ها بسیار مفید است و آن‌ها را از لحاظ قوای جسمانی نیرومند می‌کند.

مصرف ماست، آن هم ماست پروبیوتیک که محیطی پر از باکتری‌های سالم دارد سیستم گوارشی بدن را پاک سازی و ایمن می‌کند. مصرف ماست برای خانم‌ها بسیار توصیه شده و متخصصان گفته اند در سلامت اندام‌های تناسلی بسیار مؤثر است.

شلغم ریشه‌ای است که ممکن جزء پرطرفدارترین سبزی‌ها نباشد، اما مطمئن باشید منبعی غنی از آنتی اکسیدان هاست. فشار خون را کاهش می‌دهد و خاصیت ضد سرطانی دارد. در حفظ و سلامت چشم‌ها به شما کمک میکند.

خیار چنبر تلخ، قرن‌ها است که در کنار سبزیجات دیگر استفاده می‌شوند. این گیاه بومی کشور هند است. متخصصان از خواص آن، دفع سموم بدن و ضد سرطان بودن را گفته اند. در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و اختلالات پوستی و کاهش التهاب زخم‌ها مؤثر است.

خوردن سبیجات تازه و تیره از نیاز‌های اصلی بدن است. اما اسفناج یکی از بهترین مواد غذایی برای تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها است. انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی و کلسیم را دارد.

روغن انواع دانه‌های خوراکی مثل هسته انگور، آفتابگردان، بذر کتان و… میزان بالایی ویتامین E. دارند. اسید‌های چرب امگا ۳ و کولین در این روغن‌ها به وفور وجود دارد. برای تراز کردن هورمون‌ها بسیار مفید و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.

پروتئین موجود در کینوآ بسیار زیاد است. ماده “لیزین” موجود در آن به تقویت عضله‌ها و بافت استخوانی بدن کمک می‌کند. گردش خون را تنظیم و رگ‌های خونی را (منیزیم موجود در آن) باز می‌کند.

فرارو

+