تجهیزات خریداری شده ۲ رکابزن اعزامی به هانگژو به زودی می‌رسد
تجهیزات خریداری شده ۲ رکابزن اعزامی به هانگژو به زودی می‌رسد

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری تاکید کرد که باید با میزبانی از چند مسابقه بین‌المللی دیگر شرایط را برای جمع‌آوری امتیازات و کسب سهمیه المپیک هموارتر کنیم. 

محمو وفایی در گفت‌وگو با میزان، درباره برگزاری تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری ایران – آذربایجان، اظهار داشت: ۱۵ تیم در این دوره شرکت کردند که از این تعداد ۱۳ تیم خارجی و تنها ۲ تیم مس سونگون و تیم ملی ب از ایران حضور داشتند که البته رکابزنان ایرانی مانند سعید صفرزاده، مهدی سهرابی، آیدین علیاری و چند دوچرخه‌سوار دیگر در قالب باشگاه‌های خارجی رکاب زدند. باتوجه به اینکه این دوره از تور ایران – آذربایجان در فاصله یک ماه مانده تا بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار شد، رکابزنان کشور‌های مختلف آمادگی بالایی در طول این تور داشتند.

وی افزود: خوشبختانه رکابزنان ایرانی باوجود رقبای سرسخت خارجی توانستند نتایج خوبی ثبت کنند. برای نمونه سعید صفرزاده در بخش کوهستان، مهدی سهرابی در بخش امتیازی و علی لبیب هم در رده سنی زیر ۲۳ سال نتایج خوبی کسب کردند و روی سکو قرار گرفتند.

*باید با برگزاری چند تور و مسابقه بین‌المللی دیگر شرایط را برای کسب سهمیه المپیک هموارتر کنیم

سخنگوی فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد تور کندوان، گفت: تور کندوان هم یک روز قبل از تور ایران – آذربایجان بود و از آنجایی که برای اولین بار این تور در تقویم اتحادیه جهانی به صورت بین‌المللی ثبت و برگزار شد، رکابزنان کشورمان توانستند امتیازات خوبی کسب کنند. در این دوره از تور کندوان تیم‌های حاضر در تور ایران – آذربایجان هم شرکت کردند و واقعا سطح رقابت‌ها بالا بود. در تلاشیم تا با برگزاری چند تور و مسابقه بین‌المللی دیگر بتوانیم شرایط را برای جمع‌آوری امتیازات رکابزنان کشورمان در راه کسب سهمیه المپیک هموارتر کنیم.

وفایی درخصوص وضعیت دو رکابزن دختر و پسر اعزامی به بازی‌های آسیایی، اظهار کرد: در حال حاضر به دنبال مهیا کردن تجهیزات مورد نیاز علی لبیب و فرانک پرتو آذر هستیم و قرار است یک تنه دوشاخ برای هر دوی آن‌ها خریداری شود. برای رشته پاراسایکلینگ هم یک دوچرخه دونفره خریداری شده که احتمالا تا چند روز آینده به دست‌مان خواهد رسید.

وی تصریح کرد: رقابت در بازی‌های آسیایی بسیار دشوار است و تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا این دو ورزشکار بدون دغدغه امکانات در هانگژو رکاب بزنند. طبق برنامه دو رکابزن تیم ایران دوشنبه هفته آینده راهی هانگژو خواهند شد. لبیب در دو بخش اومینیوم پیست و استقامت جاده رکاب خواهد زد و پرتوآذر در ماده کراس کانتری المپیک مسابقه می‌دهد.

*پیگیر مشخص شدن شرایط گنج‌خانلو هستیم

وفایی در پایان با اظهار بی‌اطلاعی از وضعیت محمد گنج‌خانلو پس از اعلام‌ پناهندگی در کشور اسکاتلند در جریان مسابقات قهرمانی جهان، گفت: خبر جدید و موثقی نداریم و همچنان در بخش روابط بین‌الملل فدراسیون پیگیر مشخص شدن شرایط او هستیم، اما هنوز اطلاعات دقیقی از وضعیت گنج‌خانلو نداریم.

منبع:خبرگزاری میزان