نقاشی ۲۵۰ ساله از سربازان ارتش انقلابیون آمریکا به «موزه انقلاب آمریکایی» فیلادلفیا اهدا شد. این قطعه به سبک قلم و مرکب یکی از معدود آثار بجامانده در نوع خود است که توسط یک شاهد عینی کشیده شده است. مَتیو اِسکیک، متصدی موزه، نخستین بار سال گذشته این طراحی را در بازدید از آپارتمان جودیت هِرنشتات، مجموعه‌دار هنری […]

 نقاشی ۲۵۰ ساله از سربازان ارتش انقلابیون آمریکا به «موزه انقلاب آمریکایی» فیلادلفیا اهدا شد. این قطعه به سبک قلم و مرکب یکی از معدود آثار بجامانده در نوع خود است که توسط یک شاهد عینی کشیده شده است. مَتیو اِسکیک، متصدی موزه، نخستین بار سال گذشته این طراحی را در بازدید از آپارتمان جودیت هِرنشتات، مجموعه‌دار هنری در شهر نیویورک دید. این طراحی ۴۰ سال در اتاق خواب او آویزان بوده است. اسکیک می‌گوید: «در منزل جودیت شروع به بحث درباره اسب‌ها کردیم و او این طراحی کوچک را به ما نشان داد. از دیدن آن شوکه شدم!» 

نقاشی ارزشمندی که ۴۰سال در اتاق خواب آویزان بود!

در این طراحی، ۹ نفر به تصویر کشیده شده‌اند که با یک واگن روباز سفر می‌کنند: دو سرباز پیاده راه می‌روند، در حالی که دو نفر دیگر (یک افسر و راننده واگن) سوار بر اسب هستند. داخل واگن دو مرد و دو زن هستند که یکی از آن‌ها نوزادی را در آغوش گرفته است. این طراحی یک نوشته مختصر هم دارد: «نمایش دقیق یک [واگن] متعلق به دسته نیروهای قاره‌ای کارولینای شمالی که از فیلادلفیا [در] ماه آگوست گذشت، توسط …» پایان متن بریده شده است. اسکیک از هرنشتات اجازه گرفت تا درباره این طراحی تحقیق کند. پس از تحقیقات گسترده، تیم او دریافت که این طراحی با گزارش‌های روزنامه‌های قرن هجدهم آن روز مطابقت دارد. روز ۲۵ آگوست ۱۷۷۷، دسته کارولینای شمالی از فیلادلفیا برای پیوستن به ارتش جورج واشنگتن پیش از نبردهای برندی‌واین و ژرمن‌تاون که به ترتیب در ماه‌های سپتامبر و اکتبر رخ داد، لشکرکشی کرد. 

این طراحی نخستین طراحی است که زمان جنگ از سربازان کارولینای شمالی کشیده شده و دومین تصویر شناخته‌شده از پیروان زن اردوگاه ارتش قاره‌ای است که توسط یک شاهد عینی کشیده شده است. زنان در این طراحی بخشی از یک گروه جنجالی معروف به پیروان اردوگاه بودند: همسران، بیوه‌ها، فراریان و دیگران که همراه با ارتش قاره‌ای راهپیمایی کردند. تا سال ۱۷۷۷، حدود ۲۰۰۰ زن برای کمک به خیاطی، شستن لباس‌ها، پرستاری و آشپزی به سربازان پیوستند. هرچند واشنگتن از حضور آن‌ها خوشنود نبود. او حول و حوش زمان کشیده شدن این طرح گفته است: «انبوه زنان، به ویژه آن‌هایی که باردار هستند یا بچه دارند، مانع هر حرکتی می‌شوند.» 

وقتی اسکیک برای نخستین بار این طراحی را بررسی کرد، بلافاصله مشکوک شد که احتمال دارد این طراحی، قطعه مهمی از تاریخ انقلاب باشد: «این طراحی واقعی است و خالق آن احتمالاً یک شاهد عینی است. اما طراح کیست؟»  در نهایت، تیم اسکیک به این نتیجه رسید که این طرح توسط پی‌یِر اوژن دو سیمیتیر، هنرمند سوئیسی که حدود سال ۱۷۷۴ ساکن فیلادلفیا بوده، کشیده شده است. دو سیمیتیر امروزه به دلیل مستندسازی انقلاب در حال ظهور آمریکا شناخته شده است. او بعداً پرتره‌هایی از رهبران بلندپایه‌ای مانند واشنگتن کشید. اسکیک می‌گوید: «سال ۱۷۸۴ وقتی دو سیمیتیر درگذشت، وسایل شخصی و کلکسیون موزه‌اش به حراج گذاشته شد. پیدا کردن طرحی که قبلاً مستند نشده بود و برای مورخان ناشناخته بود، کشفی بسیار نادر و هیجان‌انگیز بود!» 

نقاشی ارزشمندی که 40سال در اتاق خواب آویزان بود!

صاحب کنونی این طراحی به قدری از کار اسکیک راضی بود که تصمیم گرفت این قطعه را که در طرف دیگر آن ۵ فیگور مردانه به تصویر کشیده شده را به موزه اهدا کند. اسکیک افزود: «این طرح در درک ما از عملیات روزانه ارتش قاره‌ای بسیار مهم است و کمک می‌کند زندگی روزمره این نیروها را که ترکیبی از  شادی، سختی و پیش پاافتادگی بوده را تجسم کنیم .»

فرادید

+