نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ جهان، هفته گذشته راه خود را از مربی قدیمی‌اش گوران ایوانیسوویچ جدا کرد و جودی ماری، مادر اندی ماری، را به عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری خود در نظر گرفته است. نشریه مارکا به نقل از منبعی موثق نوشت: بر کسی پوشیده نیست که جودی ماری تجربه و دانش زیادی […]

نواک جوکوویچ، مرد شماره ۱ جهان، هفته گذشته راه خود را از مربی قدیمی‌اش گوران ایوانیسوویچ جدا کرد و جودی ماری، مادر اندی ماری، را به عنوان یکی از گزینه‌های مربیگری خود در نظر گرفته است.

نشریه مارکا به نقل از منبعی موثق نوشت: بر کسی پوشیده نیست که جودی ماری تجربه و دانش زیادی در زمینه مربیگری دارد و پسرش اندی سال‌ها رقیب سرسخت جوکوویچ بوده است. طبق گزارش‌ها، نواک به دنبال ایجاد تغییر در مجموعه مربیگری خود است و احتمال دارد که از جودی کمک بخواهد.

جودی ماری ۶۴ ساله مربی معتبری است که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ کاپیتان تیم فد کاپ بریتانیا (بیلی جین کینگ کاپ) بوده و به طور گسترده با هیئت حاکمه تنیس بریتانیا، LTA، کار کرده است. جودی در دهه ۱۹۷۰ در اسکاتلند بازیکن موفقی بود و ۶۴ عنوان کسب کرد اما پس از مواجهه با چالش‌هایی در دوران حرفه‌ای خود، تصمیم گرفت مربیگری را دنبال کند.

بزرگ‌ترین ستاره تنیس مادر رقیبش را استخدام می‌کند!

جوکوویچ در سال ۲۰۲۳ یک فصل خارق‌العاده داشت و با قهرمانی در اوپن استرالیا، اوپن فرانسه و اوپن آمریکا رکورد ۲۴ عنوان گرند اسلم را به دست آورد. اما عملکرد او در سال جاری بسیار ضعیف بود و منجر به خروج زودهنگام از تورنمنت‌هایی مانند اوپن استرالیا و ایندین ولز شد.

مارکا افزود: عملکرد ضعیف نواک در زمین منجر به گمانه‌زنی‌هایی در مورد تغییرات در تیم مربیگری او شده است. تنش‌هایی که با مربیانش در ملبورن پارک به وجود آمده نیز گویای این موضوع بود و شاید تغییراتی نیاز است تا او دوباره فرم خوب خود را به دست آورد.

در حالی که جوکوویچ قصد دارد از ناکامی‌های اخیر خود فاصله بگیرد و جایگاه خود را به عنوان برترین بازیکن جهان حفظ کند، اندی ماری به دلیل مصدومیت‌های مداوم به بازنشستگی از تنیس حرفه‌ای اشاره کرده است. دنیای تنیس منتظر مشخص شدن وضعیت تیم مربیگری جوکوویچ است و احتمال پیوستن جودی ماری به تیم ستاره صربستانی کنجکاوی و هیجان هواداران و کارشناسان را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید: شکست تاریخی مرد شماره یک تنیس جهان توسط بازنده خوش‌شانس!

منبع: خبـر ورزشی