زیرنویس، گروه استان‌ها- سمیه نوری: این روزها قدس به عنوان یک نمادی از مقاومت برای تمام مردم جهان تداعی‌گر رشادت و شهادت‌های بسیاری است و مردم در با اتفاقات اخیر نظاره‌گر جرم و جنایاتی که اسرائیل علیه مردم غزه را داشته بودند و بر خلاف تصور و معاملات اسرائیل خشم مردم را بر انگیخته است. […]

زیرنویس، گروه استان‌ها- سمیه نوری: این روزها قدس به عنوان یک نمادی از مقاومت برای تمام مردم جهان تداعی‌گر رشادت و شهادت‌های بسیاری است و مردم در با اتفاقات اخیر نظاره‌گر جرم و جنایاتی که اسرائیل علیه مردم غزه را داشته بودند و بر خلاف تصور و معاملات اسرائیل خشم مردم را بر انگیخته است.

اکنون آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به رسم هر سال راهپیمایی روز قدس در کرمانشاه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح از میدان انقلاب آغاز شد و با حضور پر شور و گسترده مردم همراه بود اما این راهپیمایی جنس حضور مردمانش با سال‌های گذشته تفاوت‌هایی داشت.

با توجه به اتفاقاتی که طی ۶ ماه گذشته در سرزمین اشغالی فلسطین رخ داده و مورد ظلم و ستم مکرر از سوی رژیم غاصب اسرائیل قرار گرفتند به‌طور عینی‌نر مظلومیت مردم این سرزمین بر مردم آشکار بود و با احساس مسئولیت و ابراز تنفر بیشتری نسبت به استکبار جهانی شعار «مرگ بر اسرائیل»، «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر استکبار» را سر دادند.

نقاشی و دست نوشته‌های مردمی بیشتر از هر زمانی به همراه پرچم فلسطین در دست مردم دیده می‌شد و هر کس به نحوی سعی در محکومیت این ظلم جهانی و استکبار جهانی داشت.

مسیر راهپیمایی به شدت شلوغ بود و شعارهای ضد مظلومیت از بلندگوها مردم را با خود همراه‌تر کرده بود، دز مسیر پلاکارد و دست نوشته‌هایی با محوریت و رویکرد و تحریم کالاها و برندهای وابسته به رژیم صهیونیستی به چشم می‌خورد و مردم نسبت به آن اعلام بیزاری داشتند.

در این مسیر چند جوان که با دست نوشته‌های خود مردم را به تحریم کالاهای اسرائیل و وابسته تشویق می‌کرد در دیدم که در گفتگو یا آنها یکی از جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اظهار کرد: امروز بزرگترین و جهانی‌ترین عرصه برای نشان دادن این ظلم دمادم بوده و تمام مسلمانان در سراسر جهان در این روز بیزاری خود را از اسرائیل و رژیم صهیونیستی اعلام می‌دارند.

وی افزود: اگر امروز جبهه مقاومت به پیروزی در مقابل این کفر و ظلم مطلق رسیده تنها با اتکا با فعل ایثار کردن و درک معنای واقعی شهادت است اما مسلمانان جهان در این روزها که ستم به صورت آشکارتر متوجه این سرزمین اشغالی شده قلبشان به درد آمده و بهترین راه مقابله با آنها تحریم اقتصادی در حرکتی اقتصادی محور است.

این جوان کرمانشاهی خاطر نشان کرد: تحریم اقتصادی برندها و شرکت‌های وابسته به این رژیم از سوی مردم و به چالش کشاندنشان این پیام را به آنها منتقل خواهد کرد که مردم از آنها بیزارند و جبهه حق و باطل را تشخیص داده‌اند.

وی در پایان تاکید کرد: در این عرصه حق با مظلومیت مطلق یعنی همان فلسطین است و کسی بیشترین ضرر را خواهد کرد که در مقابل مردم مظلوم این سرزمین بایستد و از رژیم اشغالگر دفاع کند بی شک عواقب آن را خواهد دید.

روز قدس پر شورتر از هرسال در کرمانشاه برگزار شد

شرکت در راهپیمایی روز قدس تکلیف شرعی هر مسلمان

در مسیر تر همه سن و سالی در راهپیمایی دیده می‌شد و هر کسی در هر شرایطی با وجود گرمی هوا و روزه بودنشان به عنوان یک تکلیف شرعی خود را مجاب به حضور در این مراسم جهانی کرده بودند.

کالسه‌های کودکان که با پرچم جبهه مقاومت و پرچم جمهوری اسلامی ایران مزیت شده بود بیش از هر چیزی توجه را جلب می‌کرد و انگار مردم بر این اصل قائل بودند که تنفر از اسرائیل و صهیونیست را باید از همان کودکی باید به فرزندان خود یاد بدهیم.

بر همین اساس به سراغ یکی از این خانواده‌ها که با سه فرزند کودک خود در این راهپیمایی شرکت کرده بود رفتیم که که در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه این امر برای هر مسلمان به ویژه در این برهه حساس از تاریخ واجب بوده، بیان کرد: امروز هرکس حق را شناخته باشد می‌داند که آمریکا و اسرائیل و وابستگان به آن‌ها شر مطلق و جبهه ظلم هستند بنابراین هر زمان در جایی ظلم در حق مظلوم انجام گیرد سکوت سایر مسلمانان جایز نیست.

وی مطرح کرد: کودکان خود را باید از همان بچگی با ظالم و مظلوم آشنا کرد و مسیر درست و دفاع از حق را به آنها یاد داد و امروز به همراه سه فرزند خود اینجا آمدیم که در خاطره و ذهن آنها ثبت شود از همیشه مظلوم است و اسرائیل جز شر و ستم تعریف دیگری ندارد.

در این بین غرفه‌ها نیز به رسم هرساله با محوریت مظلومیت غزه و مسئله قدس و آزادی آن در حوزه‌های مختلف به ویژه کودکان به راه بود و از استقبال خوبی برخوردار شده بودند.

منبع: مـهر